Carta oberta als nostres pares i mares

Per a defensar l’educació pública, la lluita és l’únic camí!

Tots a la vaga el 23 d’octubre!

Des que el Partit Popular i CiU van arribar al Govern hem patit una onada d’atacs sense precedents contra l’educació pública. Les retallades en beques i ajuts per a llibres de text i beques-menjador, l’acomiadament de milers de professors, la falta de mitjans als centres, la massificació de nens i estudiants a escoles i instituts, són només alguns dels problemes que patim tots els dies i que retraten el desmantellament de l’educació pública:

-          Retallada de 275 milions d’euros en beques i ajuts en els últims dos anys.

-          700.000 nens i estudiants que s’han quedat sense ajuts per a estudiar.

-          45.000 estudiants expulsats de la universitat per no tenir diners.

-          Tancament de línies educatives als instituts, suprimint cursos sencers d’infantil, ESO i batxillerat.

-          32.000 professors acomiadats en els últims anys.

Volen acabar amb l’educació com a dret per fer d’aquesta un negoci només a l’abast de qui s’ho pugui pagar, com passava durant el franquisme i com van haver de patir els nostres avis. La contrareforma educativa franquista de l’educació –LOMCE- és una de les línies mestres d’aquest pla. Amb ella pretenen expulsar a centenars de milers d’estudiants del sistema educatiu de manera prematura i sense qualificació.

Amb aquest mateix objectiu, el PP pretén introduir el pagament de taxes a l’educació infantil, el batxillerat i la FP superior. Qui no tingui recursos per pagar les taxes, se’n quedarà fora. Així ho va declarar el ministre a finals del curs passat. També planegen acabar amb les beques i substituir-les per préstecs bancaris amb interessos. Però no és tot. Aquest curs també volen aprovar un decret per a la universitat en què imposaran dos anys de màster de pagament, el cost del qual oscil·la entre els 4.000 i els 7.000 euros l’any. Només podrà tenir estudis universitaris qui disposi dels 20.000 euros aproximadament que caldrà per pagar-los, és a dir, una minoria reduïda. Com sempre, el PP governa a favor dels rics, tot i que això representi carregar-se el dret a estudiar de centenars de milers de joves.

Si aquest inici de curs ha estat un autèntic desastre, no és res comparat amb el que el PP té preparat. El govern de Rajoy ja s’ha compromès a donar un nou cop a l’escola pública: reduir el pressupost del 4,3% del PIB que s’inverteix en educació actualment al 3,9% l’any 2015. Això voldrà dir una nova retallada de milers de milions d’euros.

Des del Sindicat d’Estudiants entenem que la mobilització i la lluita contundent és l’únic camí per aturar aquests atacs. El que hi ha en joc no és només el futur de l’educació pública, sinó el futur de milions de joves i nens a qui el PP condemna a l’atur, la precarietat i l’exili econòmic.

Per tot això, hem convocat una vaga general estudiantil de 72 hores per als propers 21, 22 i 23 d’octubre. La direcció de CCOO Ensenyament ja ha anunciat també la seva intenció de convocar una vaga general educativa des d’infantil a universitat per al 23 d’octubre vinent. Tornarem a omplir el carrer amb milers i milers de samarretes grogues i a buidar completament les aules a les escoles, instituts i universitats! Tots junts, pares, mares, professors i estudiants, com vam fer a les manifestacions històriques del 24 d’octubre de l’any passat. La Marea Groga ha demostrat una gran força en aquests anys i ara és el moment de tornar a mostrar que els plans del ministre Wert i la consellera Rigau són rebutjats per tota la comunitat educativa!

Fem una crida als nostres pares i mares perquè també us rebel·leu aquest curs i ens doneu suport, participant de forma activa a la vaga del dia 23, no portant els vostres fills a classe i assistint als centenars de manifestacions que s’estan convocant. Sempre heu estat al nostre costat i ara és més important que mai.

Tots junts podem fer enrere les retallades!

Tots junts en defensa de l’educació pública!

Tots a la vaga general educativa el 23 d’octubre!