El Sindicat d’Estudiants amb “Guanyem Barcelona”

BsrzrALCAAA4YfH

Derrotar a CiU i al PP i les seves polítiques de retallades, al carrer i a les urnes!

Full repartit a l'Assemblea de Nou Barris de "Guanyem Barcelona"

Des que el passat dijous 26 de juny es va presentar a Barcelona la plataforma “Guanyem Barcelona”, totes les expectatives han quedat desbordades: l’assistència a l’acte fundacional amb més de 2.000 persones, i altres 6.000 seguint-ho per internet; la primera assemblea per barris, al Clot, amb més de 400 persones, i les ja més de 16.000 signatures recollides en pràcticament dues setmanes. Sens dubte, “Guanyem Barcelona” ha despertat un entusiasme enorme, un clar reflex que les ganes de lluitar, de participar, d’organitzar-se per canviar radicalment les coses, estan molt esteses a la societat.

Compartim les idees que es van llançar a la presentació de Guanyem Barcelona. Les polítiques de retallades i desmantellament de drets socials han estat un cop rere un altre deslegitimada al carrer. Són incomptables les manifestacions massives i accions de protesta que s’han produït en els últims anys. La dreta (PP i CiU), i els partits que a la pràctica s’han mostrat d’acord en sotmetre’s a la dictadura de la banca, estan profundament desacreditats. Existeix una gran majoria social oposada a les retallades i al retrocés continu dels drets conquerits. Efectivament: és necessari i urgent que aquesta majoria social esdevingui una majoria electoral!

Un Front d’Esquerres per escombrar la dreta i les seves retallades

La iniciativa de fer una crida a totes les organitzacions d’esquerres compromeses amb la lluita i els moviments socials per a fer un front comú per desallotjar la dreta de l’ajuntament de Barcelona està en total consonància amb la nostra proposta de Front d’Esquerres. És clar que sí. S’ha de sumar forces perquè l’esquerra que lluita guanyi els ajuntaments i les altres institucions! S’ha d’estendre aquesta proposta a tot Catalunya i a tot l’Estat. Som davant d’una oportunitat històrica i hem d’aprofitar-la amb les dues mans.

Ara bé, com també s’ha plantejat des de Guanyem Barcelona, aquesta unitat s’ha de fer sobre la base d’un compromís mínim de lluita i amb la participació des de baix. Un Front d’Esquerres que vulgui representar a la majoria explotada i defensar un programa en benefici seu no s’ha de forjar en despatxos d’esquenes als treballadors, els joves i els militants; ni esdevenir un instrument perquè uns aparells esclerotitzats, anquilosats i amb pràctiques burocràtiques, es reparteixin càrrecs, privilegis i designin candidats sense credibilitat a les bases i al moviment. No volem un Front d’Esquerres per dissoldre’ns en els mecanismes institucionals sinó com una palanca per reforçar la lluita i l’organització dels treballadors i la joventut, perquè d’aquí prové l’única força capaç de fer front a la inevitable resistència i sabotatge que els capitalistes posaran en marxa contra un govern veritablement d’esquerres, sigui a Barcelona, a la Generalitat o a qualsevol altre nivell.

Les assemblees que s’estan començant a fer en els diferents barris de Barcelona són un pas endavant en aquest sentit, mirant de convertir la participació en una eina per a garantir que són els treballadors i els joves qui decideixen la política que s’ha de fer. Per això cal, com s’està fent, estendre aquestes assemblees i fer-les els autèntics òrgans sobirans permanents basats en la mobilització organitzada.

No falten recursos… sobren els banquers!

Ada Colau i els impulsors de Guanyem Barcelona han denunciat la falsedat de l’argument que diu “no hi ha recursos” dels que miren de justificar les retallades com una necessitat “objectiva”. Aquesta idea és fonamental. Milions de persones estan vivint un drama terrible, injust, però, a més a més, completament innecessari! Des del Sindicat d’Estudiants ens preguntem: Quin problema hi ha per posar tot el coneixement acumulat, tota la tècnica, perquè tots els mitjans econòmics es posin en marxa a favor de la majoria? L’atur, la pobresa i la desigualtat es podrien reduir dràsticament d’un sol cop. Hi ha mitjans més que suficients per garantir un nivell de vida digne per a tothom! L’únic obstacle és l’afany de benefici d’una ínfima minoria social que té el poder a les seves mans. Diguem-ho ben clar: en aquesta societat el que sobren són banquers i capitalistes! Més val que acabem amb el seu poder, sinó ells acabaran amb nosaltres! Aquí el que falla és el capitalisme, i no hi ha un altre capitalisme possible! Hem d’expropiar i nacionalitzar la banca i totes les empreses estratègiques i posar-les al servei de la majoria!

21, 22 i 23 d’octubre, vaga general estudiantil en defensa d’una educació pública i de qualitat

La millor manera de reforçar la mobilització electoral a favor de candidatures d’esquerres compromeses amb la lluita és mantenint la mobilització al carrer. Ha estat la mobilització contínua dels últims anys la clau de l’increment de vot a IU i la irrupció de Podem a les passades eleccions europees. Volem derrotar la dreta a les urnes i al carrer! Les dues coses van unides.

Des del Sindicat d’Estudiants hem plantejat la necessitat de continuar la lluita educativa, contra la LOMCE i la LEC, contra les taxes, la privatització i les retallades, vinguin d’on vinguin. Ens hi juguem molt. L’objectiu de la dreta és acabar amb l’educació pública i que només puguin estudiar els que s’ho puguin pagar. Per això hem decidit convocar a inicis de curs una nova vaga general estudiantil de tres dies (21, 22 i 23 d’octubre) i fem una crida a les direccions dels sindicats de professors (USTEC, CCOO, CGT i UGT) i de les associacions de mares i pares (FAPAC i FAPAES) a fer d’aquesta vaga una gran vaga general educativa que faci caure al ministre Wert i a la consellera Rigau. Volem que el proper curs comenci marcat per la mobilització i la lluita. I aconseguir, aquest cop sí, tombar la LOMCE i la LEC, i totes i cada una de les retallades de CiU i el PP. Estudiants, professors i pares, units, tenim força per aconseguir-ho!

Propostes del Sindicat d’Estudiants per a un Front d’Esquerres:

1. Municipalització (rescat de la concessió i gestió directa) de serveis com la gestió de l’aigua, la neteja d’edificis, la recollida d’escombraries i  la gestió d’aparcaments i zona blava.
  2. Implantar un mecanisme de participació democràtica directa a través d’assemblees veïnals de barri. Cap escletxa de l’administració pública fora del control veïnal.
  3. Ni l’alcalde ni els regidors ni cap càrrec públic ha de cobrar un salari superior al d’un obrer qualificat.
  4. Dret a un habitatge digne: fi dels desnonaments.
  5. Defensa de l’educació pública, derogació de la LOMCE, de la LEC i de les retallades.
  6. Dret d’autodeterminació.
  7. Per l’ocupació digna amb drets. Derogar immediatament les reformes laborals que s’han aprovat.
  8. Nacionalització de la banca, de les elèctriques, de tots els monopolis que abans eren públics i es van privatitzar per a benefici d’una minoria.