Eleccions Europees

IU europeasEl PP sofreix una caiguda en vots brutal!

I el PSOE un nou càstig per avalar les polítiques de la dreta!

Espectacular augment del vot a l'esquerra!

Sí es pot!

PEL FRONT D'ESQUERRES JA!!

Les eleccions del 25M han donat dos resultats. D'una banda, han suposat un desastre sense pal·liatius per al PP, que obté el pitjor resultat de la seva història i perd més de 2,6 milions de vots (40% menys que els vots obtinguts el 2009). Desastre que és extensiva a la direcció del PSOE que perd altres 2,5 milions de vots, un 40% menys que el 2009. D'altra banda, i com a expressió de la rebel·lió social que estem vivint, els resultats electorals han ofert un clar guanyador: el gran avanç d'Esquerra Unida i de Podem, amb 11 diputats, i gairebé tres milions de vots. La mobilització de la classe treballadora i la joventut durant els dos últims anys contra les retallades, contra les reformes laborals, les grans vagues estudiantils contra la LOMCE, les lluites de les Marees, del barri de Gamonal, dels treballadors de Panrico i Coca Cola, de la PAH, tota la indignació de la majoria de la població contra el capitalisme i les seves injustícies, estan obrint-se pas. Sí es pot!

L'enfonsament de la dreta és una nova prova, aquesta vegada en les urnes, que el Partit Popular està en minoria absoluta i que la seva política provoca el més ampli rebuig. A Madrid, un dels epicentres de la mobilització social, el PP perd més de mig milió de vots, mentre a València, territori que ha sofert durament la seva política reaccionària i les seves corrupcions, perd gairebé la meitat. La brutalreculada de la dreta és la conseqüència directa de les reformes laborals, les retallades en sanitat i educació, de lleis tan reaccionàries com la LOMCE o la reforma de la Llei de l'Avortament, que han deixat clar que el PP és el partit de Botín, de Florentino Pérez, dels responsables de la crisi, dels grans empresaris i banquers que condemnen a la majoria de la societat a l'atur i la precarietat, que privatitzen la nostra sanitat i la nostra educació pública, que ens desnonen, i als quals els agradaria retornar-nos a les cavernes del franquisme. I la població, els treballadors i la joventut els hem enviat un missatge molt clar: Heu de marxar ja!

Aquestes eleccions també han donatuna altra gran lliçó. Els que sofrim aquesta crisi, els que tenim enormes dificultats per arribar a fi de mes, els que no podem estudiar a la universitat perquè no podem pagar les seves matricules abusives, els que ens podrim en l'atur, els que sofrim la repressió...tots els joves als quals ens insulten oferint-nos com a futur la desocupació, l'exili econòmic o els treballs miserables, tots nosaltres, que som una majoria creixent i indignada, no ens sentim identificats amb un partit que alberga en el seu si a individus que després de ser ministres són premiats amb butaques en els consells d'administració d'aquests mateixos bancs, d'aquestes mateixes elèctriques, d'aquestes mateixes multinacionals, que ens exploten i ens oprimeixen. Nosaltres també diem un gran NO! a la direcció del PSOE que, tant al govern com en l'oposició, ha estat avalant polítiques a favor dels capitalistes, que ha aprovat dures retallades socials i que ha asfaltat el camí perquè Rajoy arribés a la Moncloa.

podemos europeas

La crisi de la socialdemocràcia, conseqüència de la seva claudicació davant la lògica del capitalisme, de la seva defensa de les “Polítiques d'Estat” en tot allò que serveix per mantenir els beneficis sacrosants dels banquers i els especuladors, i del seu boicot a la lluita social, no es resoldrà amb gestos cosmètics i canvis artificials. Mentre la direcció del PSOE continuï amb la seva actitud submissa cap als grans poders financers, cap als que dicten les lleis i les normes en el seu exclusiu i obscè benefici, no farà més que collir nous fracassos.

El fort avanç d'IU i la gran irrupció de Podem mostra que hi ha força per derrotar al PP i per aixecar una alternativa d'esquerres de debò

El més destacat d'aquestes eleccions ha estat el fort gir a l'esquerra. Els vots d'Esquerra Unida i Podem han augmentat fins a representar un 18 % del total. Des del Sindicat d'Estudiants cridavem en les passades eleccions a votar a Esquerra Unida i al fet que aquesta defensés una política revolucionària i anticapitalista. Esquerra Unida ha triplicat els seus resultats aconseguint el milió i mitjà de vots i passant de dos eurodiputats a sis. Al costat d'IU, Podem ha irromput amb una gran força aconseguint 1.200.000 vots i cinc eurodiputats. Des del Sindicat d'Estudiants felicitem als companys d'Esquerra Unida i Podem que, sens dubte, han captat el suport d'una part molt àmplia de la joventut i la classe obrera que lluita contra els atacs de la dreta, contra les retallades, i contra el capitalisme.

Aquests resultats també són un fort per a la política de la direcció de CCOO i UGT, que amb prou feines fa dos mesos es reunien a través dels seus secretaris generals amb Mariano Rajoy per concloure que és necessari tornar a la política dels grans pactes. És evident que Méndez i Toxo no representen, ni de lluny, el sentir majoritari de milions de treballadors i joves que sí estem per la mobilització contundent i no per pactes socials que només han aconseguit retrocesos.

Després d'aquest gran resultat electoral de l'esquerra que lluita, des del Sindicat d'Estudiants pensem que sí es pot derrotar a la dreta, i que el camí per aconseguir-ho és aixecar un gran FRONT D'ESQUERRES, que integri a Esquerra Unida, a Podem i a la resta de les formacions i col·lectius de l'esquerra i dels moviments socials. Una unitat de l'esquerra, no per dissoldre'ns en els mecanismes d'aquestes institucions que estan completament allunyades dels nostres interessos, sinó per representar a la majoria explotada i defensar un programa en el seu benefici. Un programa que posi fi als desnonaments; que garanteixi el dret a l'habitatge expropiant els milions de cases que els bancs han robat i posant-les en lloguer social; que garanteixi una educació pública, des de l'escola infantil fins a la universitat, gratuïta, de qualitat, democràtica i laica (començant per derogar la LOMCE); que faci realitat la sanitat pública de qualitat i per a tots, sense excloure a ningú, sense deixar enrera als nostres germans de classe immigrants; que tombi immediatament les reformes laborals que s'han aprovat, que prohibeixi les ETTs, que redueixi la jornada laboral a 35 hores sense reducció salarial, que garanteixi un subsidi indefinit per als aturats, que redueixi l'edat de jubilació als 60 anys i que plantegi, amb convicció, que és necessari nacionalitzar de la banca sota control dels treballadors per dedicar aquests recursos a combatre l'atur i elevar el benestar de la majoria.

Només amb la lluita, amb la mobilització, confiant en nosaltres mateixos, defensarem els nostres drets i conquistarem una vida que mereixi la pena. Des del Sindicat d'Estudiants ens comprometem a contribuir amb totes les nostres forces a la revolució social que tant necessitem. I ho farem com ho hem fet fins al moment: lluitant per un ensenyament públic, gratuït, democràtic i laïc, des del primer dia de curs el setembre vinent, impulsant noves mobilitzacions, més massives, més extenses, i més contundents.

Obrers i estudiants units i endavant!

Sí es pot!