baleares-huelga--644x362En suport a la vaga indefinida dels professors a Balears

Descarrega't la resolució de suport i organitza assemblees per a la seva aprovació en el teu centre d'estudis

Des del Sindicat d’Estudiants volem reiterar el nostre suport i solidaritat amb els treballadors de l’ensenyament de Balears, que en aquests dies estan protagonitzant una lluita històrica contra les retallades del PP i el seu intent d’acabar amb el dret d’estudiar en català. La vaga indefinida, organitzada per l’Assemblea de Docents i amb el suport dels sindicats de classe del professorat, i que es perllonga en la seva segona setmana, ha recollit el suport de la immensa majoria de les famílies, dels estudiant, dels treballadors de les Illes.

Aquesta lluita és un autèntic exemple i una inspiració per a tots els que ens mobilitzem en defensa de l’educació pública, gratuïta, democràtica, laica i de qualitat. Les assemblees i concentracions massives que han tingut lloc en els últims dies, incloent-hi la d’abans d’ahir al davant del Parlament balear, mostraven el rebuig enorme a les polítiques classistes i reaccionàries del Partit Popular i posaven de relleu també la força enorme entre els docents i el suport a la seva lluita. En menys de 10 dies els professors han aconseguit recollir prop de 200.000 euros per a la caixa de resistència! Recuperar aquests mètodes de lluita, amb assemblees on es decideixin democràticament les passes a fer, caixes de resistència on la població pot sostenir de manera solidària als vaguistes, són un exemple per a la comunitat educativa de tot l’Estat i el Sindicat d’Estudiants s’identifica plenament amb aquests.

Aquesta mobilització massiva a Balears ha esdevingut un autèntic referent a nivell estatal per a milers de joves i treballadors i marca el camí a seguir contra els atacs que el Partit Popular està portant a terme: retallades, acomiadaments de professors, classes massificades, tancament de menjadors, supressió de beques de material escolar, atacs al dret d’estudiar amb garanties la nostra llengua materna dins de l’escola pública, barracons, increment brutal de les taxes a la Universitat i FP, o llistes inacabables de no admesos a la Formació Professional. Aquest és el pla del PP per a la joventut i l’escola pública, però no els hem de permetre que el portin a terme! La lluita dels professors a Balears és la nostra lluita!

A les últimes hores hem conegut a través dels mitjans de comunicació que el Govern de Bauzá, fruit de la pressió social enorme i l’abast de la lluita, ha hagut de començar una negociació amb els professors. Sent aquesta notícia un fidel reflex de l’aïllament del govern del PP i de la força i l’enorme resistència del professorat, resultat del tot inacceptable que l’Assemblea de Docents (estructura de què s’ha dotat el moviment i que agrupa a milers de professors) hagi estat exclosa d’aquestes converses en un primer moment i no s’hagi tingut en compte la seva taula reivindicativa. Finalment, a la Conselleria d’Educació no li ha quedat més remei que convocar al comitè de vaga de l’Assemblea de Docents. Des del Sindicat d’Estudiants exigim la participació directa de l’Assemblea de Docents a les converses i que la plataforma reivindicativa aprovada per milers de docents en assemblees generals sigui el punt de partida per a qualsevol conversa amb el PP.

Mantenir la vaga indefinida i estendre la lluita a d’altres sectors!

Amb tot, i malgrat les desqualificacions i les amenaces de Bauzá i els seus consellers contra els professors, els pares i els estudiants, la força del moviment a Balears pot recollir un triomf històric. De fet, el president Bauzá ja ha hagut de readmetre als tres directors expedientats a Maó i, a les últimes hores, la premsa recollia com la Conselleria ha començat a cedir respecte de l’aplicació del TIL a l’ESO, proposant un retard en la seva aplicació. Però això és completament insuficient, es pot aconseguir molt més mantenint la vaga indefinida a l’ensenyament i estenent la lluita a d’altres sectors.

La defensa de l’educació pública, com està quedant clar en aquests dies, és una conquesta històrica de tots els treballadors, i davant un atac d’aquesta magnitud és necessari que tots responguem com està fent el professorat. Per això, si el govern del PP no retrocedeix completament en les properes hores, des del Sindicat d’Estudiants proposem a CCOO, UGT, CGT, Intersindical, que es convoqui una vaga general contundent de tots els treballadors balears –no només els docents- que forci la dimissió i la retirada de tots els atacs del Govern Bauzá. El govern del PP a Balears és molt dèbil i la lluita del professorat enormement forta. Si sumem la mobilització del conjunt dels treballadors, aquesta força serà irresistible.

Des del Sindicat d’Estudiants volem animar als professors de Balears a continuar i ampliar la vaga indefinida, convergint amb la mobilització dels estudiants i de la Comunitat educativa del conjunt de l’Estat en la vaga dels dies 22, 23 i 24 d’octubre. Tenim la força per aconseguir que es retirin tots els atacs i els professors de Balears ens mostren dia rere dia com sí que es pot.

Des del Sindicat d’Estudiants ens posem a completa disposició dels professors de Balears, de l’Assemblea de Docents, per dur a terme tot tipus d’iniciatives que ajudin a difondre i estendre la solidaritat en el conjunt de l’Estat, al mateix temps que proposem a la Plataforma Estatal per l’Escola Pública la celebració d’accions de solidaritat a nivell estatal amb aquest mateix objectiu.