Tots els treballadors en vaga, excepte un, han estat acomiadats.
ELS JUDICIS PER LES DEMANDES CONTRA ELS PRIMERS ACOMIADAMENTS SERAN EL PROPER DIA 18 DE GENER

Reproduïm el comunicat de la CGT-ILLES BALEARS

El proper divendres dia 18 de gener tindrà lloc el primer dels judicis pels acomiadaments dels treballadors de REMOLCANOSA del Port de Palma, que mantenen una Vaga indefinida, en defensa dels seus drets, des del dia 19 de Juny del passat any 2007. Aquest conflicte ja dura més de mig any, i només la unitat i determinació dels treballadors, i el recolzament que es du a terme des de la CGT ha fet possible que l’esperit de lluita i les possibilitats de guanyar el conflicte estiguin intactes. Hem de recordar que:

1. La Delegació del Govern, lluny de fer cap mediació, de manera sorprenent ha emès no un, sinó DOS decrets de “serveis mínims”, tots dos favorables a l’empresa i atenent les seves peticions. Paral·lelament, el senyor Socias no ha estat vigilant del compliment, per part de Remolcanosa, d’aquests decrets, provocant que els directius d’aquesta empresa hagin violat en diverses ocasions allò decretat, atenent a companyies privades fora dels “serveis mínims”. Només la vigilància i la denúncia dels treballadors ha aconseguit posar fre a aquestes conductes il·legals.

1. Tampoc no s’han preocupat, ni la Delegació del Govern, ni l’Autoritat Portuària, ni abans ni després de la declaració de la Vaga, de vigilar en quines condicions es donava el servei públic de remolcadors, en mans d’aquesta empresa privada, ni en quines condicions feien feina els treballadors de Remolcanosa. Només s’han recordat quan s’ha convocat una vaga, i això per posar-se descaradament a favor de José Silveira, armador de Remolcanosa, responsable de prestar un servei públic absolutament lamentable, amb vaixells que són ferralla flotant, i de reprimir als treballadors amb condicions laborals indignes.

1. La darrera prova d’aquesta política laboral ha estat l’ACOMIADAMENT DE TOTS ELS TREBALLADORS QUE SECUNDAREN LA VAGA, excepte un que forma part del Comitè de Vaga, amb uns arguments que són un caramull de mentides. No obstant això, els esquirols que han substituït als acomiadats estan, per llei, subjectes al decret de “serveis mínims” de la Vaga, que encara continua, i d’això estam vigilants des de la CGT.

Tornam a fer una crida a la solidaritat amb els companys de REMOLCANOSA en lluita. Per compensar els salaris no percebuts, hem obert un compte de solidaritat:

2051 – 0016 – 68 – 1070004050 VERGONYA, SENYOR SOCIAS !!SOLIDARITAT AMB ELS TREBALLADORS DE REMOLCANOSA!!READMISSIÓ ACOMIADATS!!LA LLUITA CONTINUA!! Palma (Mallorca), 3 de gener de 2007.