En el matí d'ahir milers d'estudiants de secundària i universitats s'han manifestat en la ciutat de València per a lluitar contra les retallades en l'educació pública que encapçala la dreta en tot l'Estat.

Prop de 7.000 estudiants han pres els carrers en un recorregut des de la Facultat d'Història fins a la Plaça de la Verge, en un ambient d'àmplia combativitat i consciència de la gravetat de les retallades i de la necessitat de respondre a aquests atacs, que des de principis de curs duen succeint-se sense pausa.

15.000 professors interins acomiadats a Galícia, Madrid, Castella-la Manxa i Navarra; augment de la massificació en les classes i supressió de classes de suport i tutories; privatització de terreny públic per a construir centres concertats-privats; supressió de la línia de Valencià; retallades de pressupostos en les Universitats de Madrid, Catalunya i altres CC.AA; pujades de taxes universitàries en tot l'Estat d'un 7.5% de mitjana, entre molts altres atacs.

Des del Sindicat d'Estudiants hem organitzat assemblees i comitès de lluita en els instituts, i també en la Universitat, cridant a participar en la manifestació, així com cridant a la vaga en els instituts i cicles formatius. L'objectiu d'aquesta convocatòria de vaga a València i de la jornada de lluita a nivell estatal, és el de continuar la senda de mobilitzacions, que va començar el 6 d'octubre amb la vaga estatal organitzada per l'SE, i ampliar la lluita unint a estudiants d'universitat i instituts en una nova mobilització a nivell estatal.

Creiem que la mobilització a València ha estat tot un èxit i continuarem cridant a la joventut estudiant i treballadora a seguir manifestant-se i lluitant en els carrers de forma massiva. A més de seguir promovent l'organització en el Sindicat d'Estudiants per a lluitar contra el futur d'explotació i opressió que planegen els grans empresaris i banquers per als fills dels treballadors.