El passat dissabte dia 3 d’Octubre, més de 50 joves estudiants en representació dels comitès de lluita de tot l’estat ens reuníem al local del Sindicat d’Estudiants a Madrid per analitzar i organitzar aquest nou inici de curs.

Companys de diferents territoris vam debatre la situació política i social a l’Estat espanyol, així com la crisi dels refugiats o la forta crisi econòmica que amenaça a agreujar-se a tot el món arrel dels últims esdeveniments a la economia xinesa i que res tenen a veure amb les promeses de prosperitat que tant han destacat els governs d’Europa i EEUU.

La crisi dels refugiats va ser l’epicentre de la reunió. Els companys vam explicar les diferents accions que hem desenvolupat durant la campanya “Refugees Welcome!” que vam començar a l’inici del mes de Setembre en solidaritat amb els nostres germans i germanes refugiats de l’Orient Pròxim i l’Àfrica: des de grans assemblees, com la que va tenir lloc a la Facultat de Psicologia de la Universitat de València, fins a centenars de pancartes penjades als IES i universitats a tot el territori. A la reunió es va explicar qui son els responsables de l’exili de milions de persones: les grans potencies imperialistes amb interessos geopolítics i econòmics que han portat a la més absoluta barbàrie a la regió de Síria, Afganistan i Iraq. També denunciàrem la hipocresia dels governs europeus que imposen una política criminal de quotes, els mateixos que utilitzen als refugiats com a mà d’obra barata als seus territoris, tal com relata la premsa internacional amb el fenomen que comença a expandir-se per Alemanya i que paga a 2€ la hora als refugiats que es troben en situacions desesperades.

Els companys van exposar el treball realitzat a les diferents seccions, com la lluita a Granada per un menjador escolar públic pels joves fills de famílies obreres o la manifestació històrica per la sanitat a Vigo a la que van participar els nostres companys de Galiza. També es va fer una valoració del nostre treball durant la Fira de Màlaga, on un any més la caseta del Sindicat d’Estudiants s’ha convertit en un exemple per a la joventut, oferint un oci sa i alternatiu al que ofereixen els grans empresaris de la hostaleria que busquen el benefici econòmic a qualsevol preu. Per a arrodonir el bon ambient de la reunió, els companys de Barcelona van explicar el creixement del treball del Sindicat d’Estudiants a Mallorca.

Comencem un nou curs marcat pel nostre triomf sobre el pitjor ministre d’Educació de la historia d’aquest país i la victòria parcial sobre un dels aspectes de la LOMCE més sagnants, les revàlides, que han hagut de ser retirades pel nou ministre. El curs comença amb una intensa campanya en defensa dels nostres germans i germanes refugiats i amb l’atenció sobre la cita electoral del 20D, on farem fora a aquest govern de retallades i de corrupció. Com s’ha demostrat a la pràctica tantes i tantes vegades: la lluita és l’únic camí! Així hem fet fora a Wert, i així farem fora al Partit Popular del govern i és així, lluitant als carrers, on aconseguirem un futur digne pels estudiants i per la joventut.