BARCELONA

MÉS DE 20.000 ESTUDIANTS OMPLEN ELS CARRERS DE BARCELONA EN LA DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA

IMG 5009

Aquest matí, milers i milers de joves hem recorregut els carrers de Barcelona sota una consigna clara: abaix el govern del PP i de CiU. 20.000 estudiants hem tornat a deixar clar que el dret a l'educació no pot ser un negoci, que volem una educació pública i de qualitat, i que la privatització tant per part de José Ignacio Wert com de la Irene Rigau de l'escola pública ens estan duent cap a un profund precipici.

IMG-20141022-WA02051En un ambient molt positiu i revolucionari, hem escoltat la salutació de l'Empar, professora del Turó de Roquetes i membre d'USTEC, agermanant la lluita dels professors i dels estudiants i animant-nos en la lluita; del Ramón, membre de la comissió promotora de la ILP i també membre d'USTEC. També hem llegit el comunicat de suport de l’organització estudiantil mexicana CEDEP, explicant la seva lluita en defensa de l’educació pública i denunciant la desaparició de 43 estudiants a mans de la policía. També han fet arribar el seu recolzament a la convocatòria del Sindicat d’Estudiants. Obrers i estudiants units i endavant!

La manifestació ha acabat a Plaça Sant Jaume, on la portaveu del Sindicat d’Estudiants es va dirigir a tots els estudiants destacant l’èxit de la vaga amb més d’un 90% de seguiment i la massivitat de la manifestació, exigint continuar la lluita amb una vaga general de tota la comunitat educativa. Estudiants, mares, pares i professors units i endavant!

Hem tornat a buidar les aules i a omplir els carrers! "CiU i PP retallen el mateix", "Wert i Rigau torneu al vostre cau" o "Sí que hi ha diners, els tenen els banquers" ha ressonat durant hores pels carrers de Barcelona. S'han equivocat si han cregut un sol moment que el moviment estudiantil permetrà les seves privatitzacions! La lluita serveix, la lluita segueix!IMG 5030

TARRAGONA

1.500 ESTUDIANTS RECORREN ELS CARRERS DE TARRAGONA CONTRA WERT I RIGAU

Més d’un miler d'estudiants ens vam manifestar ahir a Tarragona contra els atacs a l'educació pública del PP i CiU (que defensen el mateix model educatiu perquè representen als mateixos: els grans capitalistes). Volen deixar als fills de les famílies treballadores fora de l'educació superior i negar-nos qualsevol futur digne, i ahir vam deixar molt clar que no ho permetrem. Durant tota la mobilització la força es va expressar sense parar, cridant consignes per l'educació pública en tot moment.

A la reivindicació educativa hi vam sumar una de particular a Tarragona, ja que portem des de juliol de 2013 reclamant a l'Ajuntament (escollit per milers de vots obrers) que sigui sensible amb l'associacionisme juvenil i que (tal com ha fet, molt justament, amb altres organitzacions socials) ens cedeixi un local social on poder reunir-nos, guardar tot el nostre material i oferir una assistència suficient a tots els estudiants tarragonins que ho requereixin. Per aquest motiu vam fer una aturada a la Oficina Municipal d'Atenció al Ciutadà per tal d'entregar un escrit reclamant d'una vegada per totes aquesta cessió.

IMG-20141022-WA0093

IMG-20141023-WA0005

Finalment vam acabar la manifestació als Serveis Territorials d'Ensenyament, on es van realitzar diversos parlaments. Un membre de la PAH va explicar la relació entre els desnonaments i els atacs a l'educació calificant-ho com part de la mateixa lluita, i ens va donar tot el suport. Manu, un pare treballador, ens va parlar de la necessitat de la lluita combativa i que ens hem d’organitzar per ser més forts. Un company del Corrent Marxista - El Militant va exposar com la crisi capitalista s'està estenent per tota l'Europa de les retallades, i que la única solució és acabar amb el sistema capitalista per tenir una vida digna tota la població i no una ínfima minoria de grans banquers i empresaris. Per acabar vam llegir un comunicat de suport a la nostra lluita dels companys estudiants de l’organització estudiantil CEDEP, que estan protagonitzant una lluita massiva contra els atacs de la dreta i denunciant la desaparició dels 43 estudiants a mans de la policia.

GIRONA

IMG-20141023-WA0010IMG-20141023-WA0008