La segona jornada de vaga convocada pel Sindicat d’Estudiants ha sigut recolzada aclaparadorament a tot l’Estat: més de 2 milions d’estudiants han anat a la vaga buidant les aules de 2.500 instituts d’Educació Secundària i més de 200.000 han participat en un centenar de manifestacions, que s’obrien amb un eslògan concret i contundent: No a la contrarreforma franquista d’en Wert, Govern dimissió!!

La joventut estudiantil ha tornat a deixar clar que rebutja frontalment aquesta contrarreforma franquista que pretén la demolició de l’educació pública imposada pel govern del PP. Un govern, i un ministre d’educació, el Sr Wert, que demanen austeritat i sacrificis a la població mentre emparen a corruptes a les seves files, legislen per a saquejar les finances públiques en benefici de la banca i privatitzen la sanitat i l’educació públiques per a convertir els drets de tots en un negoci pels seus bons amics de les grans empreses i multinacionals.

La jornada d’avui expressa novament i de forma clara la voluntat de lluita de milions de joves. Mentre el Ministeri d’Educació torna a actuar com ho feia el Ministeri d’Informació del franquisme, mentint i donant xifres falses, la realitat és inapel•lable: la vaga ha rebut el suport de més d’un 90% dels estudiants de secundària a Galícia, Aragó, País Valencià, Catalunya, Extremadura, Andalusia, Madrid, Canàries, i a la resta, Castella i Lleó, Castella-La Manxa, Euskadi, Nafarroa, Balears, Cantàbria, Múrcia, ha oscil•lat entre el 75 i el 90%. De fet, la Consergeria d’Educació de la Junta d’Andalusia, per exemple, reconeix un seguiment de la vaga del 70%, que la premsa regional, segons estimacions pròpies, eleva fins el 90-100% a Màlaga, Sevilla i altres províncies.

Unit a l’extensió de la vaga el més important de la jornada d’avui ha sigut l’èxit de les manifestacions. El Sindicat d’Estudiants ha organitzat més de 100 manifestacions en ciutats i localitats d’arreu de l’Estat en les quals han participat més de 200.000 joves. A Madrid més de 40.000 estudiants; a Barcelona hem sigut més de 20.000 abarrotant Via Laietana i Plaça Sant Jaume i milers més pel territori; a les capitals i ciutats gallegues prop de 20.000; a Andalusia hem sortit als carrers prop de 30.000 joves; a Saragossa més de 4.000 i milers més per tot Aragó; al País Valencià més de 15.000. Cal sumar, a més, milers més a Extremadura, Canàries, Astúries, Euskadi, Nafarroa...

En totes aquestes manifestacions, com centenars de cròniques periodístiques i vídeos recullen, milers de joves organitzats en els Comitès de Lluita impulsats pel Sindicat d’Estudiants han omplert els recorreguts de pancartes, cartells i crits exigint la dimissió del govern i del ministre Wert, la retirada immediata de la LOMCE, la gratuïtat de l’educació pública i la fi del poder de l’Església Catòlica en el sistema educatiu i de les subvencions públiques al negoci de la privada; “El fill de l’obrer a la universitat”, “Sí que hi ha diners, els tenen els banquers”, “Si no hi ha solució, hi haurà revolució”, “Educació i sanitat, pública i de qualitat”, “Aquí estem, nosaltres no robem” i desenes d’eslògans més han sigut corejats massivament. A Catalunya, a més, la joventut ha senyalat novament tant al PP com a CiU com els defensors intransigents dels interessos de les classes adinerades: “CiU i PP, retallen el mateix”, “Wert i Rigau, torneu al vostre cau”, “Artur Mas, a quina mútua vas”, “Govern dimissió, govern dimissió” i un bon grapat de referències més. En les manifestacions han participat representants dels sindicats del professorat (CCOO, UGT, STE’S, CGT) i dels nostres pares a través de la CEAPA, que ens han donat el suport en aquesta setmana de lluita; també de col•lectius de treballadors del sector públic, com és el cas dels companys de la EMT de Madrid, de Delphi a Cadis..., que ens han transmès el seu suport i solidaritat, i amb els quals tornarem a estar demà en les manifestacions organitzades per la tarda.

Aquesta demostració de força i de confiança de que sí que es pot derrotar al PP, un govern desautoritzat i freturós de qualsevol tipus de credibilitat, ha definit la jornada de mobilització. Com ha senyalat Tohil Delgado en nom del Sindicat d’Estudiants quan s’ha dirigit a milers de companys que omplien la Puerta del Sol de Madrid: “Aquest govern, que imposa retallades salvatges als treballadors i la joventut, que privatitza tot i que vol acabar amb la nostra educació i la nostra sanitat públiques, no té legitimitat. És un govern que pren mesures en benefici exclusiu dels banquers, dels especuladors i dels corruptes,  als quals ha emparat a les seves files durant anys i anys. És el moment de tombar al PP. Però per a aconseguir-ho és necessari que CCOO i UGT, que tota l’esquerra, ho fagi al carrer, mobilitzant a la població, convocant una nova vaga general per tal d’exigir la dimissió del govern. No ens val amb el que ha dit Rubalcaba, que dimiteixi Rajoy només. Si dimiteix Rajoy posaran a un altre com Rajoy, i el que volen és posar fi a aquest malson del govern del PP, volem un govern de l’esquerra que defensi realment al poble, als treballadors, als aturats, als estudiants, anul•lant la reforma laboral, la reforma de les pensions, la contrarreforma franquista de l’educació... Aquest govern del PP és una representació perfecta de la misèria del capitalisme. Per això, des del Sindicat d’Estudiants cridem no només a la lluita pe a la defensa de l ’educació pública i contra les retallades; cridem també a la joventut a organitzar-se per tal d’acabar amb aquest sistema injust, reaccionari i que està condemnat per la història.”

Demà tenim la tercera jornada de vaga i una cita molt important amb els nostres pares i professors. Cal acudir massivament a les manifestacions de la tarda convocades pel Sindicat d’Estudiants i les Plataformes en Defensa de l’Escola Pública, per tal de deixar clar a en Wert que no pararem fins que dimiteixi i retiri la infàmia que suposa la LOMCE. Perquè si no escolta aquest clamor el Sindicat d’Estudiants promourà noves mobilitzacions, més contundents i massives, i en aquesta ocasió per a que la vaga sigui conjunta amb el professorat i les seves organitzacions.

Crónica del 6 de febrer al País Valencià

Un dia més els estudiants hem eixit a defensar l'educació pública contra els plans de retornar-la als anys franquistes on no es podia estudiar en Valencià o accedir a la universitat o FP superior per part dels fills dels treballadors. Quatre manifestacions en les tres províncies han deixat el segell en aquest dia.

A València prop de 6.000 joves hem marxat durant prop de dues hores contagiant l'esperit de combat a tots els vianants i vehicles amb els quals ens creuàvem. El recorregut ha anat des de la Facultat d’Història fins a la Plaça de l’Ajuntament. La denúncia de la corrupció del PP, la impossibilitat de poder estudiar en valencià i l'estat pèssim dels nostres centres d'estudis ha sigut el que més ha destacat. El protagonisme ho han tingut especialment els estudiants de secundària i batxillerat i formació professional, però també han participat molts estudiants d'universitat més molts joves treballadors.

A Castelló hi ha hagut una manifestació que ha eixit des de la Plaça de la Independencia i en la qual han participat prop de 500 estudiants de tots els instituts de la ciutat i d'uns altres de les localitats properes. L'ambient ha sigut des de principi a final de lluita i el gran èxit ha sigut que la manifestació i la vaga ha sigut convocada conjuntament pel Sindicat d’Estudiants la Coordinadora Interinstituts de Castelló i el Sindicat d’estudiants dels Països Catalans.

A Alacant hi ha hagut dues concentracions el que és un exemple de la gran extensió i magnitud que està tenint aquesta segona setmana de lluita. Una concentració ha sigut a Elx, en la plaça de Barcelona, on han participat uns 50. L'altra concentració ha ocorregut en les escales de l'IES Jorge Juan de la ciutat d'Alacant on més de 70 estudiants també han debatut i cantat consignes contra el govern del PP i la seua contrareforma educativa.Aquestes dues mobilitzacions suposen un pas molt important en la construcció del Sindicat d’Estudiants en la província d'Alacant posant-nos als estudiants en millor posició per a lluitar.

Demà la lluita continua en tot el País Valencià amb:

-    València: 12:00h Concentració en Consellería d’Educació
-    Castelló: 18:00h Plaça Maria Agustina. Manifestació amb pares, mares, professors y estudiants.
-     Elx (Alacant): 17:30h Plaça de Baix. Manifestació amb pares, mares, professors y estudiants.
-    Port de Sagunt: 11:00h IES María Moliner

Visca la Lluita dels estudiants!
Retirada inmediata de la LOMCE, Wert dimissió!
Tots a les manifestacions i concentracions demà 7 de febrer a la tarda, amb els postres pares i professors!