Tenim força per lluitar i derrotar a la dreta!
La lluita ha de continuar!

La primera vaga general de tota la comunitat educativa, des de 0 a 3 anys fins a universitat contra les retallades educatives ha estat un tremend èxit a Catalunya. El Departament d’Interior, els Mossos d’Esquadra i els mitjans afins a CiU i PP poden mentir tot el que vulguin a les seves publicacions. Però qualsevol que hagi participat a la manifestació d’avui a Barcelona és conscient de la tremenda força que els treballadors i els joves tenim. Centenars de milers d’estudiants, professors i pares i mares han omplert els carrers de la ciutat. Des de Plaça Universitat fins a Pla de Palau una marea de lluita ha demostrat que la immensa majoria de la comunitat educativa s’oposa a les retallades i està disposada a seguir lluitant en defensa de l’educació pública.

El seguiment de la vaga ha estat massiu: els estudiants han paralitzat per complet l’educació secundària: El 90% dels estudiants dels IES públics han participat a la vaga malgrat els exàmens i la repressió de juntes directives reaccionàries. La universitat també s’ha paralitzat pràcticament per complet. Destaca el campus de Mundet, on els estudiants de diverses carreres estan participant en una vaga indefinida amb el suport dels professors. També destaca l’atur en la UAB i la UB. En quant al professorat, el seguiment ha estat del 80% dels docents segons CCOO, USTEC i UGT.

En quant a la manifestació, els sindicats del professorat han xifrat la participació en 150.000 assistents, però podrien ser moltíssims més tenint en compte que quan han desconvocat, tota la Via Laietana encara estava plena. Ha estat una manifestació massiva i molt combativa. La presència del Sindicat d’Estudiants, amb un festeig amb centenars d’estudiants ha destacat pel seu contingut anticapitalista i les seves crides a continuar la lluita.

En el nostre festeig no han deixat de cridar-se consignes en defensa de l’educació pública. Crits com “No, no, no a la privatització”, o cantant “Oe oe, oe oa, A l’Artur Mas li volem preguntar, que quants diners s’en butxacará, al retallar l’educació i la sanitat”. Però també consignes exigint la continuïtat de la lluita: “Fa falta ja una altre vaga, un altre vaga, fa falta ja una altre vaga general”. Quan es passava a prop d’algun banc, un crit unànime: “Culpables!” i la consigna de: “Si que hi ha diners, el tenen els banquers”. I també crits contra la repressió: “Més educació, menys repressió” i vinculant la lluita dels estudiants amb la de la classe obrera: “Obrers i estudiants, units i endavant”, “Que la crisi la paguin els rics”.

Ara la lluita ha de continuar. Tenim molta força per derrotar a la dreta i els seus atacs, ja siguin de CiU o del PP. Al setembre s’ha de desenvolupar una autentica rebel·lió social a les aules, amb un pla de lluita proposat pels sindicats i debatut democràticament a assemblees de professors i estudiants en tots els centres d’estudi, d’on surti un calendari de lluita i de mobilització, ampli, sostingut en el temps, que vagi de menys a més i que, entre altres accions inclogui una vaga general de 48 hores, no només de la comunitat educativa, sinó del conjunt de la classe treballadora. El Sindicat d’Estudiants participarà i impulsarà totes les mobilitzacions contra els atacs que estem sofrint. Organitza’t amb nosaltres per continuar la lluita al teu centre d’estudis.