En el matí de hui, més de dos mil joves participarem en la concentració enfront de la Consellería d´Educació convocada pel Sindicat d´Estudiants, i en la manifestació que ha envoltat l'edifici durant una enèrgica manifestació a la qual s'han sumat desenes de treballadors i altres vianants que han seguit amb nosaltres fins al final de la manifestació, novament en la Consellería d´Educació.

La concentració estava convocada a les 12 hores, no obstant això una hora abans ja es concentraven enfront de Consellería desenes d'estudiants, molts d'ells de l'Escola Superior d'Arts que han vingut amb multitud de pancartes exigint el reconeixement dels seus estudis com a Grau Universitari. Minuts després han començat a arribar centenars d'estudiants de multitud de centres d'estudi de València i voltants amb més pancartes i consignes. Hem viscut moments d'indignació quan la policia ens deia que, malgrat haver legalitzat correctament la concentració en la Consellería no ens anaven a deixar entrar. Però tot canviava quan, concentrats ja dues mil estudiants, ens dirigim en manifestació a la porta i ningú ens va impedir l'entrada, quan en multitud traspassem la porta al crit d'”aquestes són, les nostres armes”, plens de força i confiança en la lluita.

La concentració s'ha iniciat amb l'aprovació per unanimitat de tots els assistents d'un comunicat de suport i solidaritat amb els estudiants de l'IES Lluis Vives, al crit de “Tots som del Lluis Vives” , exigint la dimissió de la delegada de govern i condemnant la repressió salvatge de la policia i l'actitud de la dreta que pretén criminalitzar-nos i espantar-nos, una mica que avui ha quedat novament clar que no ho han aconseguit. Posteriorment Carlos Naranjo, Coordinador del Sindicat d´Estudiants al País Valencià, ha insistit en la necessitat de continuar i estendre la mobilització al conjunt de l'Estat espanyol per a demostrar que els quals lluitem en defensa de l'ensenyament públic i dels drets dels joves i treballadors, som la majoria de la societat i que tenim força per a parar els atacs de la dreta i dels capitalistes contra la classe treballadora i la joventut. Per això ha anunciat que des del Sindicat d'Estudiants hem convocat a més de la Vaga General d'Estudiants en el País Valencià per al 29 de Febrer, una Jornada de Lluita estatal aquest mateix dia, amb concentracions i manifestacions en desenes de ciutats de totes les Comunitats Autònomes, en solidaritat amb la lluita dels estudiants valencians, contra la repressió al moviment estudiantil i contra les retallades en educació.

Després ha pres la paraula Beatriz García, en representació de la Comissió Executiva Estatal del Sindicat d'Estudiants , que ha felicitat a tots els estudiants en lluita per l'exemple meravellós que estan donant dins i fora de València, fins i tot a nivell internacional, incidint en la idea que aquest és el camí a seguir, que la lluita serveix com demostra el canvi d'actuació policial en els últims dies , i que la lluita segueix. En aqueix sentit també tornava a demanar als dirigents de CCOO i UGT la convocatòria d'una Vaga General de treballadors en tot l'Estat per a unir la força extraordinària d'estudiants i treballadors en els carrers i parar la contraofensiva dels capitalistes i la dreta a les condicions de vida i laborals de les famílies treballadores i els joves.

La concentració s'ha convertit en una gran assemblea en la qual han pres la paraula estudiants de multitud de centres d'estudi ; Escola de Disseny de València, IES Benimàmet, IES Rascanya, IES Juan de Garay, IES Consellería, IES Benicalap, IES *Campanar, IES Pesset Aleixandre, IES Comarcal, IES Bétera, IES Gonzalo Anaya, IES Veles e Vents, IES Rafelbunyol, IES Puçol, Universitat Jaume I de Castelló i l'Escola Superior d'Art Dramàtic de València.

Tots van assenyalar les condicions calamitoses a les quals han dut les retallades en els seus centres d'estudi; professors que han de donar assignatures que no els corresponen, substitucions de professors que no es cobreixen en mesos, alumnes pintant les parets de les classes perquè no hi ha diners per a reformes com succeeix en l'IES Bètera, massificació brutal de les aules (com van explicar els companys del Juan de Garay , que té capacitat per a 400 alumnes i hi ha el triple, pel que han hagut de desdoblegar els horaris i retallar el temps de les classes a 45 minuts) , i per descomptat els talls de llum, de calefacció, falta de paper, guixos, fotocòpies, tòner d'impressora i un llarg etcètera. Els companys de l'IES Benicalap han explicat com algunes classes han estat sense impartir-se durant un mes per falta de professors, fins i tot en aquells cursos de 2º de Batxiller que tenen la Selectivitat molt a la vora i no poden donar el temari.

Durant l'assemblea s'han llegit diversos comunicats de suport i solidaritat amb els estudiants, un d'ells ho enviaven els treballadors del Comitè de centre de treball de Renfe , i altre estudiants de Nova York que volien fer-nos arribar tot el seu suport i confiança en la nostra lluita. També ha pres la paraula una companya de l'associació AES, insistint en la necessitat de la unitat per a lluitar, una idea que ha estat acollida amb enorme simpatia pels assistents i durant diversos segons hem corejat vivament, unitat per a lluitar!. En aquest sentit al final de l'assemblea s'ha votat unànimement per part de tots els assistents a favor de la convocatòria de Vaga General d'estudiants que el Sindicat d'Estudiants ha convocat per al pròxim 29 de Febrer en tot el Páis Valencià i en el conjunt de l'Estat espanyol.

Acabada l'assemblea hem eixit en manifestació, cantant consignes constantment ; “Menys policia, més calefacció”, “aquesta lluita l'anem a guanyar”, “el 29 Vaga General”, “menys repressió, més educació”, “ contra les retallades mobilització”, “jo retallaria en la monarquia”, “en la casa de Camps, en la casa de Camps, tot el món eixia amb uns quants vestits de més”, “Rita, Rita, Rita, lo que se da no se quita” o “nosaltres paguem la vostra corrupció, qui ens va a pagar la nostra educació”.

Al final de la manifestació hem tornat a entrar al recinte de la Consellería d´Educació i el company Carlos Naranjo ha fet una crida a l'organització de tots els estudiants en lluita , creant en Sindicat d'Estudiants en els seus centres d'estudi per a organitzar assemblees, repartiments de propaganda i garantir que la pròxima vaga del 29 de Febrer siga un nou èxit del moviment estudiantil. Al finalitzar la mobilització desenes d'estudiants ens han deixat els seus telèfons per a afiliar-se al Sindicat d´Estudiants i en una esplèndida col•lecta hem arreplegat suport econòmic per a finançar la mobilització i continuar la lluita.

La lluita serveix, la lluita segueix
Tots a la vaga i la manifestació dijous que ve
 29 de Febrer

Resolució de l'assemblea d'estudiants reunida enfront de la Conselleria el dia 23 de febrer

Davant la criminalització dels estudiants del Lluís Vives i de la joventut. Davant les retallades. La lluita segueix!