BARCELONA

La vaga estudiantil a Barcelona ha començat amb força, amb un seguiment de més d’un 80%. Diversos estudiants feien guàrdia des de les 7:30h a les portes de l’IES Vall d’Hebron, tant per informar als alumnes com per avaluar l’impacta de la vaga: dels 1.300 estudiants matriculats al centre, tot just han entrat uns cinquanta. A altres centres com l’IES Provençana (Hospitalet del Llobregat), l’IES Turó de Roquetes (Nou Barris) o a l’Estatut (Rubí), ens hem trobat amb les aules completament buides.

Tot això s’ha aconseguit malgrat la repressió de la direcció a diferents centres, evidentment seguint instruccions de la Generalitat que no està interessada en que es denunciïn les brutals retallades educatives que estan duent a terme, coincidint plenament amb l’estratègia del PP. Aquesta repressió l’exemplifica clarament a l’institut Anna Gironella, on s’han avançat les exposicions del Treball de Recerca perquè els estudiants estiguessin obligats a anar a classe. Un grup de companys que estaven al piquet informatiu organitzat a Nou Barris, s’han apropat per solidaritzar-se amb els estudiants d’aquest centre, parlant amb ells i animant-los a l’hora del pati. La indignació entre molts d’ells, els quals volien fer vaga, era molt clara.

BARCELONA6BARCELONA3

Però el cas més greu s’ha produït a Rubí, on la direcció del INS La Serreta – que han negat als alumnes el dret a vaga i fins i tot el dret de realitzar una assemblea informativa –, ha trucat als Mossos, que han aparegut en tres cotxes davant d’un pacífic piquet informatiu de 7 alumnes. A més, aquesta feixista direcció ha amenaçat als companys del Sindicat d’Estudiants amb denunciar-los. Finalment, els Mossos han marxat de la porta de l’institut donada laBarcelona 2 pacífica situació dels companys del Sindicat d’Estudiants. És una autèntica vergonya i juguen amb l’estratègia de la por, però no aconseguiran tirar-nos enrere.

Per altra banda, hem recorregut els carrers i places més importants de la ciutat de Badalona, repartint pamflets, enganxant cartells i apropant la convocatòria als veïns i veïnes. La resposta ha estat clarament positiva, la gent ens animava i hem escoltat repetidament “si no sortiu vosaltres al carrer, qui ho farà?” o “clar que sí, a lluitar i molta sort!”. Badalona ha quedat empaperada amb la consigna “Wert dimissió”, i hem deixat clar que seguirem lluitant per l’educació pública, amb el recolzament dels nostres professors, pares i mares: OBRERS I ESTUDIANTS, UNITS I ENDAVANT!

TARRAGONA

TARRAGONA2A Tarragona avui al matí hem estat portant les nostres reivindicacions a la classe treballadora a una fàbrica de la Petroquímica de Tarragona, on a més a més hem fet una col·lecta per donar suport a la nostra lluita que ha arribat als 40€ en aportacions. Allà hem pogut notar la simpatia de la classe obrera a la lluita dels estudiants per l'educació pública.

A mig matí hem fet un piquet informatiu al centre de la ciutat, en primer lloc en una concentració dels companys de la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques a Bankia, on com sempre ens hem vist fusionats amb les reivindicacions dels nostres pares treballadors; i després a l'Estació de busos. És palpable el suport de la majoria de la societat a la lluita combativa per una educació pública de qualitat . La lluita és l'únic camí!

TARRAGONATARRAGONA 1TARRAGONA5barceona-1