En defensa de la Universitat i l'escola pública

Els atacs de la dreta contra la Universitat i l'Educació pública en general als últims cursos han sigut continus any rere any. L'asfixia econòmica a la que sotmeten els nostres centres d'estudi, l'acomiadament de milers de docents i professors adjunts a les universitats i la massificació cada cop més evident de moltes de les nostres aules, son una clara demostració de com estem sofrint una clara regressió també a la Universitat pública.

Contra aquests atacs el proper 28 de febrer la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) ha convocat vaga d'estudiants a les universitats de Catalunya. Malgrat que encara no es coneix amb seguretat, és possible que algun dels sindicats del professorat amplii aquesta convocatòria també al seu sector. Des del Sindicat d'Estudiants, un cop coneguda aquesta convocatòria, volem manifestar el nostre suport a la mateixa i la suma de les nostres forces per tal d'arribar al màxim nombre d'estudiants i contribuir a l'èxit de la mobilització. És per això que des del Sindicat d'Estudiants fem una crida als estudiants de les Universitats catalanes a participar a la vaga i a la manifestació que se celebrarà a Barcelona a les 12:00 hores a la Plaça Universitat i a Tarragona a la mateixa hora a la Plaça Imperial Tàrraco.

Els atacs contra l'escola pública no es limiten només a la Universitat, les retallades educatives i la contrareforma franquista que el ministre Wert vol imposar-nos, afecten de ple als estudiants de secundària també. És per això que animem que els dia 28 de febrer els joves als instituts celebrem una jornada de lluita amb assemblees, aturades per acudir a la manifestació i accions reivindicatives per tal de mostrar els nostre suport als companys de la Universitat i en defensa de l'escola pública.

Els atacs que està sofrint la classe obrera en general són terribles. És una ofensiva a tots els fronts. L'Educació pública està sofrint un procés en què s'està intentant desmantellar i privatitzar dissimuladament, negant als fills dels treballadors una Educació de qualitat. La LOMCE de Wert és una clara tornada a l'educació franquista amb tot el que això significa. Els atacs a la Universitat, amb pujades de taxes prohibitives i amb la reducció o supressió de beques, fan que cada cop més estigui quedant vetada per la immensa majoria, i de continuar per aquest camí, només a l'alcanç d'una capa de privilegiats. Però els atacs dels governs de CiU i el PP a nivell estatal no es queden aquí. La resposta que s'ha donat des de la Marea Blanca contra la pretensió de privatitzar i desmantellar la sanitat pública; la que porten milers de persones lluitant vers els desnonaments i la crueltat de la banca a través de la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques (PAH); o més recentment la que estan lliurant els treballadors d'Iberia, els transports públics, i tantes i tantes empreses sotmeses a EROS i a acomiadaments massius; mostren com la dreta no para d'atacar les condicions de vida de la majoria de la societat per tal de continuar desviant milers de milions d'euros de diner públic a banquers, especuladors i grans empresaris. CiU i el PP són els governs dels rics, i legislen només per a ells!

Si es pot!
Per una Vaga General de 72 hores de professors, pares i estudiants!

La resposta de treballadors i joves ha deixat al carrer movilitzacions i vagues impressionants, demostrant com el problema no resideix a la voluntat de lluita, si no a la necessitat d'una resposta més forta, més contundent i sostinguda. Per això des del Sindicat d'Estudiants en aquest curs hem organitzat ja dues setmanes de lluita, a l'octubre i recentment al febrer, amb 72 hores de vaga general cadascuna. Ambdues convocatòries han sigut un gran èxit de participació i extensió. El passat 6 de febrer es van organitzar 120 manifestacions d'estudiants a tot l'Estat, i els dia 7 es van celebrar una trentena de manifestacions i concentracions d'estudiants, pares i professors. Pensem que aquest és el camí: la situació reclama lluites contundents, unides i el més extenses possible contra aquells que pretenen acabar amb el dret a una Educació Pública de qualitat dels fills dels treballadors a Catalunya i al conjunt de l'Estat.

Les lluites que portem a terme han de ser contundents ja que amb dies solts i aïllats de vaga no s'estan aconseguint frenar els atacs. No només els estudiants, altres sectors com la sanitat, neteja, Iberia, miners i funcionaris han extret aquesta mateixa conclusió; es necessiten vagues més llargues, més dures i amb una gran planificació, estenent-les a altres sectors per a ser més forts. Necessitem que les lluites siguin unides perquè si mobilitzem a tota la comunitat educativa, pares, professors, personal laboral, estudiants d'institut i d'Universitat, que al mateix temps sofrim els mateixos atacs, podrem desplegar una força major i fer que les nostres reivindicacions hagin de ser escoltades. També han de ser mobilitzacions estatals, ja que davant d'uns atacs que afecten al conjunt de la joventut la resposta unitària, el mateix dia a la mateixa hora i de forma massiva a la major part de ciutats, pobles i localitats, farà que la pressió que podem exercir es multipliqui i no  quedem aïllats i per tant debilitats a les nostres posicions.

Per a que la mobilització del 28 de febrer a la Universitat catalana sigui un autèntic pas endavant en la lluita en defensa de l'escola pública i contra les retallades, és necessari dotar-la d'un pla unitari i estatal de lluita, on es vinculi instituts i Universitat i es mobilitzi també a la resta de la comunitat educativa. En aquest sentit, des del Sindicat d'Estudiants cridem a CCOO, UGT, USTEC (a nivell estatal STE), i CGT a que juntament a les organitzacions estudiantils i les associacions de pares i mares convoquin ja una setmana de lluita amb 72 hores de Vaga General d'estudiants, professors i pares a tot l'Estat per aquest mes de març. Si seguim en aquesta línia es demostraria la vertadera força amb la que comptem: una força capaç de tombar la LOMCE i aturar els atacs que estem sufrint a tots els àmbits educatius de l'escola pública.

Plataforma reivindicativa

• Retirada immediata de la LOMCE. Ni revàlides ni selectivitat, el fill de l'obrer a la Universitat.
  • Per un ensenyament secundari, una FP i una Universitat públiques, dignes i gratuïtes. Contra l'increment de les taxes a la Universitat pública i la imposició de taxes a la Formació Professional.
  • No a la obligatorietat de la religió catòlica a l'ensenyament públic. Prou privilegis a l'Església Catòlica.
  • No a l'escola franquista. Ni un euro del pressupost públic al negoci de l'ensenyament privat.
  • En defensa dels drets democràtics. Respectar el dret d'estudiar i aprendre en català, gallec i euskera, que el franquisme va suprimir.
  • Per la llibertat d'expressió per la joventut. El nostre dret a vaga no es toca.
  • Les retallades pels banquers. Readmissió immediata dels més de 50.000 docents acomiadats aquest curs. Reassignació immediata dels 4.000 milions d'euros que el PP ha retallat a l'escola pública.
  • No a l'atur juvenil. No als contractes escombraria ni a les pràctiques a empreses sense remuneració. Per un subsidi d'atur indefinit per a tots els aturats fins trobar un lloc de treball.