Wert dimissió!
En defensa del nostre futur i de l’ensenyament públic!
Tots a les manifestacions!

16 d’octubre de 2012

A més de 1.100 centres d’ensenyament secundari de tot l’Estat la vaga convocada pel Sindicat d’Estudiants ha estat ja recolzada per majoria aclaparadora. Milers d’estudiants s’han incorporat als comitès de lluita creats en més de 500 centres, i ja s’estan fent tots els preparatius per a l’assistència massiva a les manifestacions de demà dimecres a les 12 del migdia a més de setanta localitats.

A Catalunya, el seguiment de la vaga ha estat del 70% malgrat les nombroses mostres de repressió que s’han viscut als instituts. Segons ens han reconegut diferents professors, el Departament d’Educació ha cridat en els últims dies als directors dels centres per pressionar-los i perquè aquests impedissin la convocatòria. Alguns directors no han dubtat en complir les ordres i han mirat d’impedir la vaga, argumentant que “ells la prohibien” –quan no tenen potestat per fer-ho- o amenaçant als estudiants amb suspensos o amb la pèrdua de l’avaluació contínua. I, tot i així, la majoria dels instituts han secundat l’aturada i s’han organitzat diferents piquets informatius al llarg del matí: a la zona de Fabra i Puig a Barcelona, a Santa Eulàlia a l’Hospitalet, els estudiants dels batxillerats artístics també pel centre de Barcelona, a Tarragona, a la petroquímica de REPSOL, a Sant Feliu, a Montornès...

Des del Sindicat d’Estudiants volem reconèixer el gran suport que la CEAPA i centenars de professors ens han mostrat amb la seva participació activa a centenars d’assemblees i comitès de lluita. També volem agrair les mostres de solidaritat que ens estan traslladant els sindicats de docents de CCOO, UGT, Stes, CIG i CGT, organitzacions com Esquerra Unida, col·lectius socials i organitzacions de veïns.

A Catalunya han concretat el suport les federacions d’AMPAs FAPAC i FAPAES, els sindicats del professorat USTEC i UGT, la MUCE (Marc unitari de la comunitat educativa) i la Coordinadora Intercentres. En canvi, a diferència de la resta de l’Estat, no hem aconseguit convèncer els sindicats de professors i a les federacions d’AMPAs de fer una gran manifestació de tota la comunitat educativa el 18 d’octubre per la tarda, com sí es farà a Madrid, Galícia, València, Astúries... No fer aquest pas és un error. Hem de lluitar units contra totes les retallades i els atacs i pensem que els sindicats de professorat i les Federecions d’AMPAs de Catalunya haurien d’organitzar juntament amb el Sindicat d’Estudiants noves jornades de mobilització i vagues de professors, pares i estudiants.

No hi ha dubte, hi ha una majoria de la població que rebutja frontalment la política educativa del PP. Aquest govern i el seu ministre d’Educació, Wert, estan ensorrant l’escola pública: han acomiadat a més de 60.000 professors; han eliminat les beques de menjador i de llibres de text per a centenars de milers de famílies; i han presentant una reforma educativa que no és més que la tornada al vell model de l’escola franquista: selectivitats acadèmiques i revàlides a tots els trams i un increment escandalós de les taxes acadèmiques, especialment a la universitat. Aquest és el model d’ensenyament que vol imposar el PP: si als joves de famílies treballadores ens esperen les cues de l’atur o les feines precàries amb salaris miserables, per al PP no té sentit que accedim a l’ensenyament superior. Amb la contrareforma educativa del PP, centenars de milers de joves quedaran marginats del sistema educatiu.

El ministre Wert, que ha degradat la qualitat de l’ensenyament com cap ministre ho havia fet abans, no ha deixat escapar l’ocasió per insultar-nos i criminalitzar la nostra lluita justa. Ha titllat la CEAPA i el Sindicat d’Estudiants de “radicals i extremistes”. De la mateixa forma que han fet durant l’any que porten al govern, mirant de criminalitzar a tots aquells que es mobilitzen contra la política de retallades socials i contra el desmantellament de l’ensenyament públic, els dirigents del PP han tornat a deixar clar que no tenen vergonya. El ministre Wert titlla de “radical” al Sindicat d’Estudiants. Però, qui són els radicals en realitat? Els que lluitem pels nostres drets, per una educació pública de qualitat, gratuïta i democràtica, o els que privatitzen l’ensenyament públic, acomiaden a milers de professors i pretenen una tornada a la ideologia franquista a les aules? El PP sí que és una organització radical, molt radical, que sempre es mostra submisa amb els grans poders econòmics, la banca i els empresaris, per als que sempre hi ha diners públics sense limitacions, mentre adopta una política arrogant contra els més dèbils, legisla retallades socials que empobreixen a la majoria de la població i fa servir la repressió per mirar de silenciar les protestes. Aquí a Catalunya se sumen els atacs empresos contra l’educació pública pel govern de CiU, que no podem oblidar que porta dos anys retallant i retallant.

Fem una crida als estudiants a deixar clar que no estem disposats a que ens robin el futur, a que acabin amb l’ensenyament públic. Fem una crida als pares i les mares, al professorat, a que ens donin suport, a que estiguin, espatlla amb espatlla, amb els seus fills. El que ens juguem és molt!

Tots a les manifestacions el dimecres 17 a les 12 del migdia!