Publiquem un article escrit per dos professors marxistes

Després de l’èxit de la vaga del 19 de març, pla d’assemblees per continuar el pla de lluita

La vaga de professors i estudiants del 19 de març ha segut un èxit. UN 80% de mestres primària y un 60% de secundaria varen recolzar la vaga, i més de 100.000 persones varen participar en les manifestacions, majoritàriament professors. Es la tercera vegada que estudiants, pares professors i mestres deixaven clara la nostra oposició als plans contra l’educació publica a Catalunya.

Per intentar tapar l’èxit de les mobilitzacions, es va ordenar el desallotjament  dels qui protestaven contra  la privatització  de la Universitat que suposa Bolonya, amb brutals carregues policials contra el moviment universitari.

En menys d’una setmana es va produir un altra manifestació massiva per part dels estudiants universitaris contra la reprensió.

Obligat per la pressió, el Conseller va fer marxa enrere en l'intent d'augmentar la jornada laboral als mestres i  professors. Mesura que d’aplicar-se suposaria acomiadar a milers d’interins.

Pocs dies desprès de la manifestació el govern tripartit s’ha posat a negociar amb CIU l’aprovació de la LEC. CIU sols reclama que no es retiri la subvenció als centres concertats que segreguin nens i nenes. CIU no demana res més, per que aquesta llei ja està d’acord amb la seva política d’afavorir a la patronal de la concertada.

Emparants en la crisi, han començat a no cobrir les baixes del profesorat, retrasant els nomenaments.

La previsió és que des del Departament es negocie a la baixa les plantilles dels centres, aungmentant els alumnes per aula. A més no s'ha fet cap previsió per assumir l'augment de població escolar per al proper curs. Tot açò suposa la destrucció de llocs de treballs i un empijorament de la qualitat del ensenyament públic.

Despres de l'exit de la vaga del dia 19 de març els mestres i professors ens feiem la pregunta: i ara què? Els sindicats, de manera unitaria han convocat un pla de lluita començant per una campanya de pancartes als centres i una concentració el dia 12 de maig i una possible vaga en maig o juny. A diferència del que va passar de la massiva vaga del 14 de febrer del 2008, ara se’ns proposa una manera de continuar la lluita.

Per dur endavant una resposta seria necessari que a més, es convoquen assamblees de zona, per discutir el pla de lluita i on tots els treballadors de l’ensenyament decidim com continuar la mobilització. Així podriem involucrar al màxim de companys professors.

La unió fa la força

Aquest no es només un atac als mestres i professors, és un atac a l'ensenyament públic. Per tant, hem de lluitar conjuntament amb els estudiants i els pares. Hem de fer assemblees conjuntes amb tota la comunitat educativa per involucrar-los en la lluita.

Les mesures de privatització de l'educació pública a Catalunya no són un fet aïllat. A altres zones de l'estat també hi ha hagut grans atacs. A Madrid va haver una convocatòria de vaga el passat 25 de març. A València hi ha convocada vaga pel proper 28 d’abril. El que hauriem de fer és unir totes les nostres forces en un dia estatal de vaga general per deixar clar que no permetrem cap atac ni aqui ni enlloc.

Ferran Alemany
Empar Cogollos