Descarrega la carta i entrega-la al teu centre d'estudis

Els dies 12 i 13 de febrer, els alumnes de 4rt de la ESO estan cridats a realitzar les Competències Bàsiques. Aquestes proves són imposades per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) amb l’objectiu de definir els models d’avaluació “òptims” a cada país.  Segons la normativa actual l’objectiu de les Competències Bàsiques és “mesurar el grau d’assoliment de competències bàsiques de cada alumne (…) i tenen caràcter formatiu i orientador”.  Els seus resultats no tenen efectes “ni en l’avaluació final de l’alumne ni en les decisions de promoció de curs”. Els resultats de les Competències Bàsiques, tal i com la legalitat vigent exposa, “no seran vinculants per avaluar les matèries de quart d’ESO ni per obtenir el graduat en Educació Secundària Obligatòria”.

Tal i com ha assenyalat la FAPAC (l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes més important de Catalunya) durant més de 5 anys, la realització de les Competències Bàsiques no és obligatòria per part de l'alumnat. La no obligatorietat d'aquestes proves es basa en:

• Absència de cap desenvolupament legal que expliciti la seva obligatorietat.

• No estar incloses dins el currículum.

• Tractar-se d'una avaluació del sistema educatiu, i no pas de l'alumne, per la qual necessàriament es tracta de proves mostrals.

Pares, mares, professors i estudiants hem rebutjat en multitudinàries ocasions aquestes proves que promouen la competitivitat entre les escoles públiques, generen una situació d’ansietat i estrés innecessari per a milers d’alumnes i consoliden un model educatiu basat en la competició. A més a més, els seus resultats són usats per a la segregació escolar que el conjunt de la comunitat educativa hem combatut amb la nostra imposició a la LOMCE i no té res a veure ni amb l'aprenentatge i l'evolució personal ni amb la qualitat de l'educació pública.

Per això, des del Sindicat d’Estudiants fem una crida a NO PARTICIPAR a les Competències Bàsiques a tots i totes les alumnes de 4t de la ESO, i fem una crida a la vaga general estudiantil contra la farsa judicial de l’1-O i contra la repressió als nostres drets democràtics el dia 12 de febrer i a omplir els carrers a les manifestacions que es celebraran al matí.

També fem una crida als col·lectius i organitzacions estudiantils, sindicats de professors, a ANC, Òmnium, CDRs, organitzacions sindicals i d’esquerres compromeses amb el dret a decidir, a participar activament en la convocatòria per a construir als carrers un front únic de lluita contra la repressió franquista i per la república del poble i el jovent.

Totes i tots a la Vaga del 12F!