Des del Sindicat d’Estudiants volem mostrar la nostra solidaritat amb els companys detinguts en una nova onada de repressió contra piquets de la vaga general del 29 de març. En aquest cas es tracta de cinc detinguts, dos estudiants de la UAB, militants de SEPC i CAJEI –organitzacions estudiantil i juvenil de l’esquerra independentista catalana-, un tercer militant de CAJEI i altres dos piquets.

A aquestes detencions hem de sumar les que ja van patir dos estudiants de l’AEP –organització universitària vinculada a les Joventuts Comunistes – i la secretària d’organització de la CGT de Catalunya, Laura Gómez. Aquests companys van estar unes quantes setmanes tancats a la presó i només han pogut sortir de presó després de pagar fiances ben altes (en el cas de Laura Gómez, detinguda per participar en una performance on cremaven bitllets falsos davant de la Borsa de Barcelona, la fiança ha estat de 6.000 euros).

El govern de CiU, representant fidel de la burgesia catalana, ha estat al capdavant de les retallades socials a tot l’Estat, avançant-se al PP i donant suport a tots els atacs imposats per Rajoy. Però també ha estat al capdavant de la repressió: repressió a les manifestacions, infiltració de provocadors policials per rebentar les mobilitzacions, la pàgina web amb les fotos dels suposats violents, pròpia de la Gestapo del segle XXI, desnonaments, detencions...

Des de fa més d’un any hi ha un clima creixent de mobilització i lluita contra les retallades socials, però també de qüestionament del capitalisme. La vaga general del 29-M va ser un punt clau en aquest procés perquè va demostrar la força tan gran que té la classe obrera de tot l’Estat, així com la seva voluntat de lluitar. Ens reprimeixen perquè ens temen. Ens volen criminalitzar per tots els mitjans i pretenen distorsionar la lluita de la joventut i dels treballadors. Però no ho aconseguiran! La lluita continua i cada company reprimit és un argument poderós per redoblar esforços.

Des del Sindicat d'Estudiants fem una crida a defensar els companys detinguts, així com denunciar cada cas de repressió a Catalunya i a la resta de l’Estat.

També instem a CCOO i a UGT a que actuïn. Ells mateixos també estan patint la repressió de l’aparell de l’estat. En canvi, no han organitzat cap mobilització contundent per continuar la lluita contra la reforma laboral i denunciar l’escalada repressiva.

Cal convocar una nova vaga general, aquest cop de 48 hores, on a més a més d’exigir la retirada de tots els plans de retallades i els atacs a la classe obrera, s’exigeixi la llibertat dels detinguts, el fi de la repressió i la depuració de l’aparell de l’estat –ja siguin mossos, policia, jutges o generals-.