Contra els plans franquistes del PP: totes i tots a la vaga 25 i 26O!

El Ministeri d’Educació ha posat en marxa el seu pla per adoctrinar als alumnes sobre l’himne, la bandera i la defensa d’Espanya. Fa ja dos anys que el Ministeri va ratificar juntament amb Defensa un acord de col·laboració per a desenvolupar mesures perquè els estudiants d’Educació Primària i Secundària es familiaritzessin amb els símbols nacionals: escut, bandera i himne i la defensa d’Espanya. Intenten imposar entre el jovent el nacionalisme espanyol i els seus valors més reaccionaris, és intolerable!

L’acord també inclou informació sobre el paper que duen a terme les Forces Armades per a garantir “l’exercici de les llibertats cíviques”. Pretenen glorificar els Cossos de Seguretat i Defensa de l’Estat espanyol, mentre veiem de manera molt clara quin és el seu paper a la nostra societat: reprimir als treballadors i als joves que volen expressar als carrers la seva oposició a les polítiques reaccionàries i franquistes d’aquest Govern. Ho estem comprovant a Catalunya, on el poble de Catalunya estem lluitant pels nostres drets democràtics mentre l’Estat posa tota la seva maquinària per a reprimir-los salvatgement.

A les unitats didàctiques dissenyades tampoc falta el fanatisme per la monarquia, incloent com un dels objectius del programa “conèixer la figura del Rei com a Cap de les Forces Armades i com a referent dels valors de respectabilitat i dignitat personal”. Dignitat personal! Estem parlant d’una institució que no ha estat escollida, que ningú ha votat i que viu a costa de tots nosaltres, mentre milers de persones són condemnades a la misèria, a l’atur, als desnonaments i veu com dia rere dia se’ns nega a la majoria els nostres drets més fonamentals. D’aquesta forma pretenen tallar d’arrel el sentiment de rebuig de la majoria de joves a la Casa Reial, la seva opulència i corrupció.

L’adoctrinament que intenten posar en marxa ens retrotreu a l’educació franquista. No és d’estranyar tenint en compte els llaços del Govern del Partit Popular amb els sectors més reaccionaris de la societat. Per no parlar del parentesc dels Ministres amb els més destacats feixistes de la dictadura. El propi pare del Ministre d’Educació, Méndez de Vigo, va ser ajudant de Franco. Són els fills i els nets dels dirigents més sanguinaris de la dictadura. El Govern central ha heretat del franquisme la repressió i l’atac als drets fonamentals dels treballadors i els joves, i també a les nacionalitats oprimides i els atacs a les nostres llengües a Catalunya, Euskal Herria i Galiza. Totes i tots recordem la vergonyosa crida de Wert a espanyolitzar als alumnes catalans. A la mateixa vegada que inicien el seu pla d’adoctrinament en l’espanyolisme més ranci aquest Govern de nostàlgics del franquisme porta anys portant de l’adoctrinament a l’educació catalana, què hipòcrites! Aquest argument l’han utilitzat per atacar el sistema d’immersió lingüística. Un sistema que van aconseguir lluitant als carrers milers de treballadors catalans, però també andalusos i extremenys.

Davant la mobilització de milers de joves als carrers durant els últims anys contra les seves retallades en educació, les seves lleis franquistes i ara contra la repressió el poble de Catalunya, utilitzen els seus mètodes reaccionaris. Intenten salvar els seus interessos, els dels grans empresaris i banquers als quals representen mitjançant l’adoctrinament més escandalós basat en els valors i pilars del regim: la monarquia, la religió i símbols que res tenen a veure amb les aspiracions del jovent i treballadors.

Cal continuar la lluita contra les seves polítiques ultrareaccionàries!

Fora el govern franquista del PP!