Nova ofensiva del Partit Popular contra l'educació catalana

Els mateixos que ens imposen la religió a les aules ens acusen d'adoctrinament ideològic! Prou ja de manipulacions!

La brutalitat policial del dia 1 d’Octubre i totes les mesures repressives que ha impulsat el govern central contra el referèndum d’autodeterminació de Catalunya i el seu ímpetu per aixafar la voluntat d’un poble sencer ha tornat a posar sobre la taula l’ADN franquista i reaccionari del Partit Popular. Amb pràctiques extretes d’un manual de la dictadura franquista, el Ministre d’Educació Íñigo Méndez de Vigo ha enviat a la conselleria d’Ensenyament de la Generalitat el segon requeriment per “adoctrinament ideològic contra Espanya” als centres escolars. De la mateixa forma que l’ex-ministre Wert anunciava que calia espanyolitzar als alumnes catalans, Méndez de Vigo aprofita ara la crisis revolucionària de Catalunya per carregar sobre les nostres escoles amb el mateix espanyolisme nacionalista ranci que utilitzava Wert. Quina vergonya!

Per si no fos suficient, a aquestes declaracions es sumen les de Xavier García Albiol, qui demana embogit l’aplicació de l’Article 155 a Catalunya (suspensió de l’autonomia) no només per convocar eleccions sinó també per “promoure canvis en àmbits com l’Ensenyament”. Quina vergonya que aquest personatge feixista, masclista i racista s’atreveixi a donar lliçons de democràcia als nostres professors i professores!

Els joves i estudiants de Catalunya sabem perfectament que als nostres instituts i facultats no existeix cap tipus d’adoctrinament polític, sinó que la única imposició que existeix a l’Estat espanyol és la de l’església Catòlica que gaudeix amb total impunitat de l’educació concertada i privada: la que perpetua el masclisme a les nostres aules, la que segrega a nens i nenes per sexe, la que no permet que existeixi una educació sexual als centres d’estudis, la que nega amb rotunditat el paper de la ciència, i la que defensa una concepció d’Espanya “una, grande y libre”. Desgraciadament a Catalunya també patim aquesta situació gràcies als concerts educatius que també manté la Generalitat. Si hi ha algú que manipula i adoctrina és l’Església i sectes com l’Opus Dei, a la que estan vinculats nombrosos alts càrrecs del Govern Central i del PP.

Els mateixos que ens imposen la religió a les aules, ens acusen “d’adoctrinament ideològic”, quina vergonya!

Des del Sindicat d’Estudiants ho diem alt i clar: no permetrem que aquesta tropa de franquistes i corruptes acabin a cops de porra amb els nostres drets democràtics. Tots els estudiants que ens hem organitzat als nostres instituts i facultats, que hem creat comitès en defensa del dret a decidir a les classes i que el 28S i el 3O vam aturar les escoles i vam sortir massivament als carrers ho vam fer convençuts de que aquesta és la única forma d’aturar tots els atacs franquistes del govern del Partit Popular. El dret a vaga és un dret que els nostres pares i avis van guanyar als carrers i als carrers el seguirem defensant.

Fora franquisme de les nostres aules!
Méndez de Vigo dimissió!