MANIFESTACIONS BARCELONA: 12h Plaça Universitat / 18h Jardinets de Gràcia

MANIFESTACIÓ TARRAGONA: 19h Plaça Imperial Tàrraco

Brutal repressió policial a Catalunya i resistència exemplar de la joventut i el poble català. Fora el govern del Partit Popular!

Descarrega el cartell - Descarrega el pamflet

Avui 1 d'Octubre milions de ciutadans, joves, famílies, gent gran estan resistint la brutal repressió de milers de policies i guàrdies civils enviats a Catalunya pel PP per evitar que el poble català pugui votar. Les imatges de policies antiavalots obrint-se pas a cops de porra als col·legis, robant les urnes com si fossin trofeus, colpejant amb les porres a la gent gran i indefensa, ens traslladen als temps de la dictadura franquista o la de règims com el de Pinochet o Erdogan.

Des del Sindicat d'Estudiants fem una crida a tots els joves a sortir als carrers a Catalunya per resistir aquesta ofensiva franquista i demostrar que som milions els que no acceptem que es vulnerin els nostres drets democràtics. També fem una crida als joves de la resta de l'Estat per mostrar la seva solidaritat amb el conjunt del poble català. Si toquen a un, ens toquen a tots!

Aquesta actuació salvatge mostra el caràcter franquista de l'Estat espanyol, un aparell de l'Estat que no va ser depurat després de la dictadura i que segueix dominat encara avui dia pels fills i néts dels repressors. L'actuació del Govern del PP avui a Catalunya és la pròpia d'una autèntica força d'ocupació enfrontada al conjunt de la població. Però en resposta a aquesta violència, centenars de milers de persones hem decidit resistir pacíficament i garantir que es pugui posar en pràctica la votació. Centenars de col·legis van estar ocupats durant tot el cap de setmana, i la majoria d'ells van poder obrir i evitar la intervenció policial gràcies als milers de persones que els hem defensat. Sí s'ha votat! Un autèntic exemple de la força de la mobilització als carrers, l'únic camí per acabar amb la repressió i amb el Govern del PP.

3-O: Vaga general d'estudiants i treballadors a Catalunya!

Des del Sindicat d'Estudiants fem una crida a respondre a aquesta brutal ofensiva convocant a la vaga general estudiantil a tots els instituts i universitats de Catalunya el proper dimarts 3 d'octubre. Aquest dia tots els sindicats de treballadors, CGT, la IAC, CCOO, UGT, així com l'ANC i Òmnium Cultural, i organitzacions com la CUP, ERC, Podem, Esquerra Revolucionària... han convocat una jornada de vaga general per a respondre davant la repressió de l'Estat i davant la suspensió dels drets democràtics de milions de catalans. Hem de buidar les aules i omplir els carrers i formar Comitès en contra la repressió i pel dret a decidir en tots els centres d'estudis, universitats i centres de treball, per garantir així l'èxit complet de la vaga i la mobilització. Davant la seva repressió, organització i mobilització als carrers!

També fem una crida a la joventut estudiantil de tot l'Estat a organitzar accions de suport a la joventut i el poble de Catalunya el 3 d'octubre, amb aturades, assemblees i concentracions, on mostrem la nostra repulsa a la repressió policial i el suport als drets democràtics de Catalunya davant de l'ofensiva franquista del govern del PP. Així ho han entés ja desenes de milers de persones a ciutats com Madrid, Bilbo, València o Sevilla, sortint l'1 d'Octubre als carrers en suport al poble de Catalunya.

En aquesta lluita només podem confiar en les nostres forces, les forces dels milions de joves i treballadors que, com fa 6 anys quan va esclatar el 15-M, van aconseguir resistir la repressió de l'Estat i impedir el desallotjament de les places mitjançant la mobilització pacífica i massiva. L'èxit de la vaga del 3 d'Octubre serà un pas molt important per a continuar la mobilització i estendre-la fins a tombar al Govern reaccionari i franquista del PP, aconseguir l'expulsió de les forces repressives que van actuar salvatgement l'1-O, i conquerir el dret legítim a l'autodeterminació del poble de Catalunya. El futur s'aconsegueix als carrers!

Tots a la vaga i les mobilitzacions del 3 d'octubre!

Rajoy dimissió!

Fora les forces repressives de Catalunya!