Gràcies a la lluita que hem dut a terme en els darrers anys, especialment en el passat mes d'octubre i novembre, vam aconseguir que el govern es veiés obligat a retirar les revàlides franquistes. Tal com es va publicar al BOE del passat 10 de desembre, les revàlides de 4t de l'ESO "no tindran efectes acadèmics", "serà considerada mostral" (això vol dir que es realitzaran només en alguns centres com a mostra) i "tindrà una finalitat diagnòstica ", és a dir, cap conseqüència pràctica de cap tipus per a cap estudiant.

Però sense fer cas de nou a l'opinió contrària de la comunitat educativa a fer aquests exàmens il·legítims, i emparant-se en la llibertat de les comunitats autònomes per decidir sobre aquesta qüestió, el PP pretén realitzar aquests exàmens en molts centres de tot l'Estat. Fins i tot allà on tenen el govern com és el cas de la Comunitat de Madrid, pretén obligar a examinar-se a tots els estudiants de la capital. En qualsevol cas aquestes proves no tindran efectes acadèmics i ningú pot ser sancionat per no fer-les.

Des del Sindicat d'Estudiants volem deixar clar que aquests exàmens no busquen millorar la qualitat educativa. De fet, l'únic efecte que poden tenir és la de sotmetre en els últims dies del curs a un enorme estrès tant a professors com a alumnes amb unes proves que, a més d'injustes, són una forma descarada de posar en dubte la tasca dels nostres professors i el nostre propi treball acadèmic com a estudiants.

És increïble haver d'escoltar de boca del ministre d'Educació i de molts dirigents del PP, com Esperanza Aguirre, Rajoy, Cifuentes i un llarg etcètera, declaracions sobre l'excel·lència i la política de l'esforç quan cada dia esmorzem amb nous escàndols de corrupció. De quines lliçons d'excel·lència poden parlar-nos? No tenen vergonya!

Des del Sindicat d'Estudiants ho diem amb claredat. Hem aconseguit lliurar-nos de les revàlides franquistes gràcies a la lluita i no permetrem que ningú ens enganyi. Aquestes proves no tenen cap efecte acadèmic per als estudiants i no són obligatòries. Això és el que hem aconseguit lluitant als carrers! Per aquests motius fem una crida a tots els estudiants de 4t de l'ESO a organitzar accions de protesta a tots els centres on es pensi realitzar aquestes proves, la qual cosa ha d’incloure no presentar-se a realitzar les mateixes. També demanem a les organitzacions de Pares i Mares (CEAPA), i al conjunt del professorat i els seus sindicats, a que donin suport a aquest boicot, lluitant tots junts contra aquesta injustícia. Anem a deixar clar a aquest govern que no ens empassem les seves mentides ni les seves maniobres. Revàlides fora ja!

Sí que es pot!