Prou impunitat! Judici i càstig als culpables!

Organitzar una mobilització massiva contra les bandes feixistes!

Els últims dies, la premsa es feia ressò de la mort d'un jove a la ciutat de Màlaga en intentar fer de mediador en una baralla. Però avui hem conegut per mitjans independents i d'esquerres que, en realitat, es tracta d'un assassinat: el jove, de nom Pablo, va rebre una brutal pallissa a mans d'un grup de feixistes amb un vast historial d'agressions a activistes de l'esquerra i diferents moviments socials. Com informa el web Kaos en la Red “els dos detinguts per la pallissa que li va costar la vida al Pablo quan intentava mediar en l’agressió són neonazis pertanyents al Front Bokerón i a Màlaga 1487”. Es tracta concretament d’ “Alberto Ross, acusat d'homicidi, i Enrique Castillo, que també va ser detingut i acusat d'encobriment juntament amb una altra persona.” Cal destacar que Enrique Castillo ha estat denunciat en diverses ocasions pel Sindicat d'Estudiants per la seva participació en agressions a membres de la nostra organització, i la justícia sempre ha fet que sortís impune.

Aquest assassinat és la gota que ha fet vessar el got d'un reguitzell d'agressions conegudes extensament per les autoritats de Màlaga, per la policia, els jutges i el Delegat del PP a la ciutat, davant de les quals no s'ha pres cap tipus de mesura. Una completa vergonya que demostra de quina banda estan els tribunals i el PP! Perquè els responsables d'aquest assassinat vagin a petar a la garjola i siguin castigats com es mereixen, cal organitzar una mobilització massiva a Màlaga i a tot l'estat.

La crònica de Kaos en la Red assenyala: “La nit de dijous passat, en Pablo, un jove malagueny que celebrava el seu aniversari en un pub de la capital malaguenya, va ser víctima d'una mortal pallissa quan intentava mediar davant d'una agressió que s'estava cometent al costat de l'establiment. De seguida va ser traslladat en estat crític i en mort cerebral a l'Hospital Clínic de Màlaga, però va morir unes hores després. Tres persones van ser detingudes dilluns passat per aquests fets i una quarta es va lliurar a la comissaria de la policia nacional, Álex Cordal Céspedes, un jove de 27 anys, i Alberto Ross, de 25, han estat acusats d'homicidi. També haurien estat detinguts Enrique Castillo i Adolfo García Gómez acusats d'encobriment.”

La informació continua: “Els mitjans de comunicació han dit sobre ells que ‘són seguidors de futbol i formen part dels grups més radicals de l’afició’. Nou eufemisme utilitzat per a referir-se a penyes de caràcter neonazi com el Front Bokerón, ultres del Màlaga Club de Futbol, un grup de caràcter ultradretà al qual pertanyerien els dos acusats d'homicidi per la mortal pallissa. A més de la seva pertinença al Front Bokerón, diversos comptes de twitter han apuntat també a la seva possible pertinença al col·lectiu neonazi ‘Màlaga 1487’ col·laboradors del grup feixista Llar Social Madrid a la província malaguenya. Ni un sol mitjà de comunicació ha airejat aquesta relació dels detinguts amb el món ultradretà, ni ha esmentat el Front Bokerón ni Màlaga 1487.” (http://kaosenlared.net/los-agresores-del-joven-muerto-en-Màlaga-pertanyen-a-grups-nazis-de-la-ciutat/

Com a Sindicat d'Estudiants volem deixar clar que haver arribat a aquesta situació no és res casual ni gratuït, sinó que és conseqüència de la gran impunitat de què aquests grups feixistes han gaudit durant tant temps i encara gaudeixen. L'assetjament continuat, les amenaces, la persecució i les agressions que aquests grups d'extrema dreta han dut a terme contra organitzacions i activistes de l'esquerra a Màlaga no és quelcom nou ni desconegut per a les institucions, la policia, la justícia, ni tampoc per l'ajuntament de la ciutat dirigit pel Partit Popular. La nostra pròpia organització ha estat una de les moltes que ha patit aquests atacs, amb agressions físiques als nostres companys, assetjament, amenaces, i fins i tot l'assalt a les nostres seus. Tot això ho hem posat en coneixement de la policia i la justícia, sense rebre cap tipus de resposta excepte la que decretava l’absolució dels feixistes implicats en tots els judicis.

Des del Sindicat d'Estudiants volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat a la família i amics d’en Pablo. Exigim judici i càstig exemplar per als assassins. I per aconseguir justícia i acabar amb la impunitat de les bandes feixistes, organitzarem una mobilització massiva contra el feixisme, convocant accions contundents de protesta als instituts i a la universitat de Màlaga, i una gran manifestació unitària amb totes les organitzacions i col·lectius de l’esquerra, antifeixistes i progressistes de la ciutat.

No passaran!

Judici i càstig exemplar pels assassins!

Dissoldrem les bandes feixistes amb la mobilització massiva de la joventut i la classe obrera!