• 1
  • 2
  • 3

Ahir 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, vam viure una jornada històrica. Centenars de milers de dones ens mobilitzaven en defensa dels nostres drets, per exigir una igualtat real i la fi de la violència masclista. No només a Catalunya, on 200.000 persones recorríem els carrers de Barcelona, sinó també a la resta de l’Estat: 500.000 a Madrid, 50.000 a València, 15.000 a Sevilla i desenes de milers més a la resta de ciutats del país.

Lliures i combatives
Les manifestacions de la tarda van ser la culminació d’una jornada de lluita que va començar amb les aturades d’una hora en les quals van participar centenars de milers d’estudiants de tot l’Estat. Les aturades van ser convocades per Lliures i Combatives, la plataforma reivindicativa feminista, d’esquerres i de classe que estem impulsant des del Sindicat d’Estudiants per a lluitar als centres d’estudi i conscienciar contra la violència masclista i impulsar la defensa dels drets de les dones. Va ser una convocatòria històrica ja que per primera vegada el moviment estudiantil convocàvem aturades el 8 de Març. Als centres d’estudi de Catalunya i a la resta de l’Estat vam organitzar assemblees, concentracions i tot tipus d’actes reivindicatius.

Les mobilitzacions d’ahir a la tarda expressen, juntament amb les vagues estudiantils, les Marxes de la Dignitat o les multitudinàries manifestacions a favor dels refugiats i refugiades d’aquestes últimes setmanes, com la lluita als carrers és la única manera de canviar les coses. La defensa dels drets de les dones treballadores està vinculada a la lluita contra tot tipus d’opressió, contra les retallades i tots els atacs que constantment la classe treballadora estem patint. Així es va veure reflectit a la participació de les Kellys i les dones dels estibadors a Barcelona o amb les espartanes de CocaColaEnLluita a Madrid. Per acabar amb l’opressió de gènere i de classe hem de lluitar contra aquest sistema que ens depara un futur d’absoluta misèria!

Convocatòria internacional
El dia de lluita formava part de l’aturada mundial convocada per nombroses plataformes feministes d’esquerres a diversos països després de les enormes Marxes de Dones contra Trump als EUA el passat mes de Gener, en total 55 països s’han sumat a l’aturada i han participat a manifestacions als EUA, Turquia, Polònia, Mèxic, Argentina o Rússia, no és casualitat que la participació hagi estat més massiva a aquells països on les dones estem patint actualment atacs dels seus respectius governs, l’intent d’il•legalitzar totalment l’avortament a Polònia o les declaracions d’un europarlamentari d’aquest país justificant la diferència salarial amb els homes per la “inferioritat de les dones”, la brutal violència masclista a Mèxic o Argentina davant la indiferència dels seus governants o la legalització del maltractament a la dona al si de la família a Rússia, són només alguns dels exemples.

La resposta massiva de les dones a aquesta convocatòria no és una casualitat i reflecteix el moment que vivim. La lluita de les dones treballadores i les manifestacions d’ahir reflectien que hem entrat en un període decisiu on les joves i les dones treballadores ens incorporem decisivament a la lluita anticapitalista.

Dona treballadora, lliure i lluitadora!