La lluita és l’únic camí!

Els treballadors portuaris estan patint un brutal atac contra els seus drets més bàsics per part de les empreses estibadores i del Govern del Partit Popular. El que veritablement està en joc és un ERE encobert i una precarització brutal del sector, ja que el compliment per part del Ministeri de Foment de la sentència del Tribunal de la Unió Europea suposaria una rebaixa dels sous d’un 60%. On, com sempre, grans empreses i bancs, els mateixos que controlen els mitjans de comunicació que insulten i criminalitzen la lluita dels estibadors, tornen a voler tenir els seus beneficis sense importar quantes famílies es veuran afectades per aquests atacs.

Aquells qui amb la seva campanya de propaganda falsa i enganyosa utilitzen la paraula “privilegiats” per acoquinar i acabar amb la lluita, són els mateixos que ataquen a aquest sector amb acomiadaments (es calcula que uns 6.000 estibadors podran ser acomiadats), inseguretat laboral i un augment brutal de la precarietat, són els mateixos que retallen l’educació i la sanitat pública i ens desnonen de les nostres llars. Ens anomenen “privilegiats” però són ells qui acumulen la riquesa mundial i qui s’emporten beneficis milionaris a costa de l’explotació més despietada de la gran majoria: són els grans capitalistes i la Patronal que han creat la crisi que nosaltres estem pagant. Ja n’hi ha prou!

Sabem que a la classe obrera i als estudiants fills dels treballadors ningú ens ha regalat res, tots els drets dels què ara podem gaudir els hem conquerit nosaltres als carrers, amb la nostra dignitat i la nostra resistència. Des del Sindicat d’Estudiants volem transmetre la nostra total i absoluta solidaritat als estibadors en lluita i enviar-los tota la nostra força. Ens tindran al seu costat en tot moment defensant els seus drets fonamentals i les seves reivindicacions perquè la seva lluita i la nostra, la defensa d’una educació pública i de qualitat en contra de la LOMCE, la LEC, el 3+2 i totes les mesures que intenten dessagnar l’ensenyament públic, és la mateixa: la lluita per una vida digna per tot el conjunt de la societat.

Obrers i estudiants, units i endavant!

Cap atac sense resposta: la lluita serveix, la lluita segueix!