A menys de dues setmanes per fer la preinscripció a la selectivitat i la tria de les matèries específiques, els estudiants patim un nou atac per part del govern i la Generalitat: una notificació del departament d’ensenyament enviada als professors no ens permet triar la cinquena assignatura de la fase general. Després de català, castellà, llengua estrangera, filosofia o història; com a matèria d’opció el ministeri ens obliga a examinar-nos de l’assignatura principal del troncal de la modalitat de batxillerat: Matemàtiques, Matemàtiques aplicades a les ciències socials, Llatí o Història de l’art, depenent de l’itinerari seguit per cada alumne durant els 2 anys de Batxillerat.

ASSEMBLEES DEL SINDICAT D'ESTUDIANTS CONTRA LA MODIFICACIÓ DE LES PAU:

Divendres 17 a les 17:30h o Dissabte 18 a les 11:30h

Local del Sindicat d'Estudiants a Barcelona: C/ Reina Amàlia nº 6 (Baixos esq) · Metro Sant Antoni o Paral·lel

Estudiants que no tenien previst examinar-se d’aquesta matèria es veuran obligats a fer-ho, i el que és encara més greu, carreres on la ponderació de 0,2 de la fase específica només l’aporten dues assignatures concretes, si d’una d’elles ja t’han obligat a examinar-te dins la fase general, la teva màxima nota de selectivitat serà un 12. Aquest cas és el mateix que si la ponderació d’una tercera assignatura és de 0,1, la nota de les PAU serà sobre 13 i no sobre 14. I tot això a menys de 4 mesos per a la selectivitat!

Aquest nou atac contra l’educació pública no és pas nou. Després de portar anys exigint la derogació de la LOMCE i amb tota la lluita liderada per milers d’estudiants a principis d’aquest curs contra la implantació de les revàlides, quan les taxes universitàries no baixen i segueixen sent les més altres de l’estat espanyol i de les més altes d’Europa, quan les beques són un cop més retallades, ens arriba un nou atac a l’educació. És una vergonya, no ens podem quedar de braços plegats!

Sabem que aquesta modificació no afectarà qui es pot pagar una acadèmia privada o a qui té temps i recursos per pagar-se un professor particular per les matèries específiques i que en menys de 4 mesos es pugui preparar els exàmens d'aquestes assignatures; condemnant-nos a la resta a arribar a unes proves on no es valora l'esforç que s'ha fet durant dos anys i ens priva de poder estudiar lliurement a la Universitat.

I també sabem molt bé quins són els responsables d’aquest atac injust contra els estudiants: el govern del PP amb les seves retallades i polítiques d’austeritat i la Generalitat de Catalunya aplicant les retallades del govern central sense posar-hi cap impediment.

Animem a tots els estudiants a queixar-se als professors, pressionar a l’institut i a la direcció perquè ells també es queixin al Departament d’Ensenyament de la Generalitat d’aquesta mesura injusta. Hem de trucar de forma massiva al telèfon del Departament d’Ensenyament demanant explicacions (934006900).

Des del Sindicat d’Estudiants exigim la suspensió d’aquesta modificació d'última hora i retornar al model de les PAU 2016.

Firma la petició de retirada d’aquesta mesura a Change.org:

Contra les mesures repressives de l’estat espanyol i del Govern de la Generalitat:

NO ALS ATACS DE PP I CONVERGÈNCIA!

TOTS A LA VAGA EL 9 DE MARÇ!