• 1
  • 2
  • 3

Fa unes poques hores hem conegut oficialment que els dirigents d’USTEC, CCOO i UGT han desconvocat la vaga de professors prevista per al proper Dijous 9 de Febrer a Catalunya. Des del Sindicat d’Estudiants volem manifestar que:

1.    L’argument per a justificar la desconvocatòria de la vaga per part dels dirigents d’USTEC, CCOO i UGT és el compromís per part de la Generalitat de contractar més professors, que no suposa garantir la plantilla necessària després de les brutals retallades que hem viscut de cara a aconseguir una millora significativa a l’ensenyament públic, i que no garanteix, tal i com exigien els sindicats, l’estabilitat del treball entre professorat acabant amb l’enorme precarietat existent, frenar i acabar amb el tancament “d’aules a l’ensenyament públic” i aconseguir una “reducció de ràtios”. Un acord que ni tan sols cobreix els ja modestíssims objectius plantejats inicialment pels sindicats.

Descarregar full en PDF

2.    Des del Sindicat d’Estudiants defensem i donem suport a cada avanç i cada conquesta per a que el professorat recuperi els drets que Convergència els ha pres amb les seves retallades. No obstant, l’acord al qual s’ha arribat no canviarà la situació general desastrosa que viu l’educació pública a Catalunya a causa de les contrareformes del PP que també aplica el govern de Puigdemont a Catalunya. Les nostres aules seguiran massificades, es mantenen els barracons, no es retiren les taxes a la FP Superior, no es redueixen les taxes universitàries, no es deixa d’aplicar ni la LOMCE ni la LEC als instituts, i es manté el Decret de Plantilles, que permet a les direccions dels centres encarregar-se de la contractació d’una part del professorat interí. A més, s’implementa el 3+2 a les universitats públiques catalanes (abans que a la resta de l’Estat), no es deixa de finançar amb diners públics a col•legis de l’Opus Dei que segreguen per sexe, no s’acaba amb els concerts econòmics que beneficien als empresaris de l’educació privada i concertada i no s’incrementen els recursos que necessita l’educació pública per a començar a resoldre les enormes necessitats que existeixen.

3.    Hi ha motius més que suficients per a mantenir la convocatòria de vaga pel 9F per part dels dirigents d’USTEC, CCOO i UGT. Aquesta desconvocatòria implica, òbviament, que el Sindicat d’Estudiants no crida a recolzar una vaga que no es produirà. Aquest acord, a més, està sent utilitzat pel govern de la Generalitat per a justificar el suport de la CUP  a l’aprovació d’uns pressupostos antisocials, que mantenen la política de retallades i privatitzacions a l’educació i a la resta de serveis socials per al 2017. La direcció de la CUP ha comés un gravíssim error recolzant uns nous pressupostos de Convergència, i utilitza fraudulentament l’educació pública per tractar de justificar l’injustificable. El que hauria de fer per a ser coherent amb el seu discurs és escoltar a les seves bases i posar fi d’una vegada per totes a la seva col•laboració amb Convergència i les seves polítiques a favor d’una minoria de rics.

4.    Des del Sindicat d’Estudiants tenim clar que és impossible aconseguir les nostres demandes de la mà de qui ens retallen i ataquen. Només amb la lluita als carrers podrem aconseguir les nostres reivindicacions. Fem una crida per tant als professors i professores a continuar la lluita, juntament amb nosaltres- els estudiants- i juntament amb els nostres pares i mares en la vaga general educativa que el proper 9 de Març buidarà les aules a Catalunya i a la resta de territoris.

Tots i totes a les manifestacions del 9 de Març!

Professors i estudiants, units i endavant!

Sí que es pot